Svadilfari från Knutshyttan

Itchie

Trådstartare
Jag vill hemskt gärna se bilder på silvergulsvarte Svadilfari från Knutshyttan och hans avkommor. Är väldigt nyfiken på om han är homozygot svart, eller har fått något fux- eller isabellföl (vilket han inte har enligt WF, men felregistreringar har ju förekommit tidigare). Vet att han inte genomgått något Red Factor-test.

Stall Akur, Stall Trolla och Lia Islandshästar har jag redan kollat, men fler tips uppskattas :love::bow:!

Sv: Svadilfari från Knutshyttan

En tråd som är perfekt för mig då mitt sto haft två föl efter Svadilfari(de är helsyskon). Det ena fölet blev silversvart och det andra bleksvart.

Sigurbodi 2månader(bleksvart)
Sigge_2m.jpg

Snotri 8månader(silversvart)
Snotri_1.jpg

Svadilfari, mitt sto Snotra och deras föl Snotri när han var 2månader(silversvart)
Svadilfari_Snotra_Snotri-1.jpg

Senast ändrad:

Ja det tycker jag med men han står som silversvart i passet.

Här är en bild på pojkarna när de är lite äldre. Snotri: 1år och 9mån. Sigurbodi 9mån
Siggesnotri.jpg

Senast ändrad:

Äntligen lite fler bilder på dem. Synd att jag måste vänta ända tills nästa år innan mina Svadilavkommor kommer :crazy:
Fler bilder :d någon??
Det ska ju enligt WF finnas en pärlvit?!
/Monica

Förresten (snokar :angel:): han är ju reggad som silverbrun i WF?

Haha där ser man, vad bra! Veterinären som skulle bestämma färg på honom när han var liten stod och velade mellan silversvart/silverbrun men bestämde sig för silversvart och skrev in det i passet. Vi tyckte inte det stämde så då har nog hans ägare fått igenom en ändring nu då.

Förresten (snokar :angel:): han är ju reggad som silverbrun i WF?

Om jag får vara påflugen och snoka lite till - är inte lillebror Sigurbodi registrerad i SIF, eller har han bara inte kommit med i WF än?

Har jag fattat rätt att du äger stoet, men inte är uppfödare/ägare till avkommorna?

Om jag får vara påflugen och snoka lite till - är inte lillebror Sigurbodi registrerad i SIF, eller har han bara inte kommit med i WF än?

Har jag fattat rätt att du äger stoet, men inte är uppfödare/ägare till avkommorna?

Jo Sigurbodi är registrerad men han föddes 07 så han har nog inte kommit med i WF ännu.

Det är Eva- Lisa på Lia Gård som står som uppfödare till båda fölen men det är jag som har haft hand om fölen under hela födseln och under hela dräktigheten(Vi gjorde en deal när jag köpte Snotra om att fölen var Eva-Lisas). Båda fölen finns hos en nära bekant till mig som fö är ägare till båda. Snotra däremot är min häst och hon är tom född på Lia Gård tillskillnad från de andra. Så du har fattat helt rätt:)

Ahhh, tack för tipset! Har inte varit inne på stormhestar på evigheter - det verkar ha hänt en del sen sist :angel:.

Jaa, förlåt mig :o - men jag känner mig manad att putta lite försiktigt :angel::p...

PS. Trollas - Vi ses i juli ;) (Svadilfari + Patrick)!

Hejsan Svejsan, nu har det gått mer än en månad sedan förra inlägget. Är det några stoägare här inne som hunnit få "färska" Svadilbebisar och kan visa upp dem på bild? *hoppas, hoppas*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka