Sv.Halvblodshingsten Gulliver

Love_Ireland

Trådstartare
Någon som ver om den svenska Halvblods hingsten Gulliver ? har någon en bild på han ... vet ej vad han har för några siffror eftersig ...
känner en som har en avkomma Chapman 757-Gulliver

Gulliver 494

Stofamilj 34. Fux, bläs, 4 vtff, 161-21,5 cm. Prem. AB.
Född 1970 hos AB Widtsköfle egendom, Degeberga.
Uppväxt på Flyinge. Ägare Bengt Gustavsson, Köpingsvik.

e. Lansiär 377 u. Erbfreundin 7813 ue. Varolio 263

Erbfreundin fick förärvningspremie -79, även Elitpremierad.

Ext. utlåtande: Mycket god ridhästtyp med naturlig resning och långa linjer. Starkt skelett med riktiga vinklar och sällsynt goda inskeningar. Lätta framåtgripande rörelser.

Tog själv 4 placeringar i MSV hoppning. Dog -93.

Avkommor: 38 stamboksförda ston, 8 diplomston samt i svår klass Jumping Jack Flash (H) och Bob (D).

okej... tack igen .. det är så att stoet efter Chapman - Gulliver är brun medans hennes helbror är svart... deras mamma var svart.. stoet kan vara elak ibland medans helbroder är alldelas för snäll...

Avkommor: 38 stamboksförda ston, 8 diplomston samt i svår klass Jumping Jack Flash (H) och Bob (D).
Jag red "Jumping" under en tid i mitten av nittiotalet. Det var en helt underbar häst att rida dressyr på - och han var en klippa att rida ut med. Hoppa gjorde jag aldrig (är alldeles för feg) men samma år som Ulrika Hedin sålde honom hade han gått ett antal internationella svårklasshoppningar. Enligt vad som sades hade Ulrika fått ett bud på ett par miljoner från någon amerikan som ville ha honom som dressyrhäst. :)

Immer

Nej, tyvärr. Det var en väninna till mig som ägde honom. Det var mest hon som red, men när hennes man var bortrest och hon hade hans häst att ta hand om också, då brukade hon ringa mej.

Men, han var en jättetrevlig häst, både att hantera från marken och att rida. :)

Immer

Sv: Re: Sv.Halvblodshingsten Gulliver

Hittade den här tråden när jag sökte på Gulliver. jag har en valack efter honom. Mycket trevlig häst. han föddes samma år som gulliver gick bort.

Är det någon som vet något mer om Gulliver? och några mer bilder?

hanna_shetland skrev:
Gulliver 494

Stofamilj 34. Fux, bläs, 4 vtff, 161-21,5 cm. Prem. AB.
Född 1970 hos AB Widtsköfle egendom, Degeberga.
Uppväxt på Flyinge. Ägare Bengt Gustavsson, Köpingsvik.

e. Lansiär 377 u. Erbfreundin 7813 ue. Varolio 263

Erbfreundin fick förärvningspremie -79, även Elitpremierad.

Ext. utlåtande: Mycket god ridhästtyp med naturlig resning och långa linjer. Starkt skelett med riktiga vinklar och sällsynt goda inskeningar. Lätta framåtgripande rörelser.

Tog själv 4 placeringar i MSV hoppning. Dog -93.

Sv: Sv.Halvblodshingsten Gulliver

Hej!

Vi hade en vallack efter Tammerfors XX - Gulliver som var en av de trevligaste hästar jag ridit. Otroligt lättriden med lagom framåtanda med super temperament!
Tyvärr blev han lite för liten , ca 160 cm, så vi valde att sälja honom. Ångrar faktiskt det idag!

MVH / Fia

Min är också bara 160 men känns större att rida plus att det e mycket massa i han. Lagom till mej som är 165 cm :banana:
Han är också otroligt lättriden förutom att han blev felriden från början så det har tagit ett bra tag att t ex få han att spåra.
Min har temperament men så är hans mor fullblod, men samtidigt behåller han ofta lugnet. Mycket trevlig att ut och rida i skog och mark. inte rädd för mycket.

Ingen verkar veta speciellt mycket om gulliver? själv så var jag bara 10 år när han gick bort. :angel:

Pockan skrev:
Hej!

Vi hade en vallack efter Tammerfors XX - Gulliver som var en av de trevligaste hästar jag ridit. Otroligt lättriden med lagom framåtanda med super temperament!
Tyvärr blev han lite för liten , ca 160 cm, så vi valde att sälja honom. Ångrar faktiskt det idag!

MVH / Fia

Jag vet en häst efter Gulliver som var stooor och väldigt lat. Han brukade bocka och bralla i slow-motion. Trevlig och lättsam häst i övrigt. Han hade en riktigt rund och fin galopp.

fin skrev:
Jag vet en häst efter Gulliver som var stooor och väldigt lat. Han brukade bocka och bralla i slow-motion. Trevlig och lättsam häst i övrigt. Han hade en riktigt rund och fin galopp.

haha min är ganska lat innan man får liv i han :idea: fast han e pygme o kan inte bocka o bralla

Det fanns en dressyrhäst som tävlade upp till och med medelsvår efter Gulliver som stod i mitt stall på 80-talet eller när det nu var :o Den var stor, snäll och lite laid back. Typiskt snäll familjehäst.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka