Surfa på någonannans nätverk?

T

Tysken_

Vad händer om man surfar på någon annan trådlösa nätverk?
Min förra bärbara dator sökta upp det närmsta och kopplade upp sig automatisk verkade det som men på min nya så söker den upp dom i närheten men man får ansluta sig själv och då finns det kanske 5 varav 2 inte är "låsta" vad skulle hända om man anslöt sig till någon utav dom nätverken? Är inte det olagligt?
 
Sv: Surfa på någonannans nätverk?

Ptja, det som händer är att du kan surfa på deras uppkoppling. Låser de inte sina nät får de skylla sig själva tycker jag :smirk: :cool:
Vad jag vet är det inte olagligt.

/lingonben, med låst och krypterat nät hemma.
 
Sv: Surfa på någonannans nätverk?

tror inte heller det är olagligt, men lite olämpligt, de kan ju samtidigt komma åt saker i din dator...
jag har en kompis som snyltade på grannarna tills hans comhem fungerade, sedan gick han snällt och vänligt och hjälpte grannarna att skydda sig...
 

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 199
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·
Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 349
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp