sur när man går ifrån..

J

-jossan-

en av mina hästar som är 5 mån är glad och kommer till en när man kommer ut i hagen. Och hon e glad å snäll hela tiden när man gosar med henne...Men när man går därifrån så blir hon jätte sur och lägger öronen rätt bak, och går efter och nafsas:crazy:

vad ska jag göra då..?

ska man säga till henne på skarpen, eller bara inte bry sig...eller nåt annat?:confused:
 
Sv: sur när man går ifrån..

Bestäm dig för en radie omkring dig själv, som är ditt eget privata område. Där inne ska hon inte vara och klampa om du inte har bjudit in henne. Och surar hon så har du definitivt inte bjudit in henne.

Så utanför din radie, får hon sura bäst hon vill, kommer hon för nära så jaga bort henne från din sfär så att säga.
 
Sv: sur när man går ifrån..

Bestäm dig för en radie omkring dig själv, som är ditt eget privata område. Där inne ska hon inte vara och klampa om du inte har bjudit in henne. Och surar hon så har du definitivt inte bjudit in henne.

Så utanför din radie, får hon sura bäst hon vill, kommer hon för nära så jaga bort henne från din sfär så att säga.

okej. tack för tipset!
 
Sv: sur när man går ifrån..

Jättebra tips du fick.
Jag har en 4 åring som också var så där när hon var liten och jag brydde mej inte så mkt tänkte att det skulle gå bort av sej själv. Det gör det inte och nu har jag precis gått på NH kurs och lärt mej ett och annat så jag hoppas att jag får ordning på min häst men du som har chansen ta den nu och få en trevlig häst snabbare.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: jemeni
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 538
Senast: Badger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Mabuse
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 112
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp