Shaggy

Trådstartare
Det finns ju massor av olika örter man kan ge till sin häst frågan är bara vilken man ska välja.
Novan är oerhört grinig i stallet vintertid man får inte ta i henne utan att hon hugger hon blir glad då sadeln kommer fram och har vad jag upptäckt inte ont nånstans. Om man går ut i hagen så är det inga problem och inte heller när man är ute och rider.
Min tanke var att ge henne typ munkpeppar som ju ska vara bra till griniga ston. När jag läste lite om det så upptäckta jag att det är mot PMS besvär det hjälper, och jag är inte helt säker på om det är PMS hon lider av. De enda tillfällena på året då hennes brunster märks är just vintertid och det gör ju att det tyder på PMS men samtidigt så borde hon väl vara konstant grinig då :confused:.
Läste i nåt inlägg här om nåt annat preparat som kunde hjälpa mot surmärrar som inte hade PMS men kommer absolut inte ihåg vad det heter eller vilken tråd det var i :crazy:.
Har ni några ideer om vad jag ska välja eller vad jag ska göra jag vill ju inte att hon ska skada någon.

Varför din märr är grinig törs jag inte gå in på. :smirk:

Kamomill ska ju vara bra mot dom som är irriterade och arga. Det är även bra under den kalla vintern eftersom det tydligen stärker njurarna (element: vatten), som på vintern har sin svaga årstid.
Jag ger själv mina Kamomill lite nu och då, under vintern.
:)

Sök på nätet.
Dom säljer lite överallt.
Det kan vara värt att jämföra priser...

Munkpeppar hjälper mot svårare översexualitet, eller tex Regulate mot PMS besvär och svåra brunster. Men nu är brunsten på övergående, även om vissa ston kan ha kvarvarande symtomer en liten tid till. Så detta tror jag inte att du får hjälp av, enklast vore ju om det gick att komma fram till varför din pålla blir sur denna årstid.

Min egen erfarenhet är hudömhet bla vid sättning av päls, detta går att lindra genom extra tillskott av B-vitamin.

Det finns ett antal olika örtblandningar som man kan ge,
Regulate från Hippok9 är ett exempel, Stroppy Mare, är ett annat.
Gå in på www.hippok9.nu och titta!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 096
Senast: AraSlei
·
Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 292
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 069
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA