Sur i boxen

M

maiden

Min häst har för ca två veckor sedan börjat vara sur i boxen när jag grejar vid insidan av bakbenen, när jag tar på bensnörena på täcket. Lägger bak öronen, inget mer. Han reagerar INGET om man gör det när han är uppbunden i stallgången. Till saken kan (bör) höra att för precis 2 veckor sedan var det en kiropraktor och kollade på honom, han hade aningens snea höfter som fixades till.
Då känner man ju att det ganska självklart borde ha med detta å göra, men varför surar han då inte i stallgången :confused:??

Ska idag ringa massör, kanske hon kan märka något.
 
Då skulle jag nog hålla hästen på stallgången,och låta den vara i fred i sin box. :bow: :bow:
 
Tror inte det har med kiropraktorn att göra.
Låt istället din häst vara ifred i boxen, gör allt ute eller i stallgången - boxen är din hästs frizon :)
 
Åh en till som tycker så.

Hästarna jag handskas med får alltid vara ifred i boxen, bortstning m.m sker på stallgången .

:)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 640
Senast: Kjerulfia
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Fiorano
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 989
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp