Supersperma sökes...!

Sv: Supersperma sökes...!

KD har ju hand om mitt andra sto så jag få en del andrahandsinfo därifrån, de har varit intresserade av ung samma hingstar som jag (och det är JÄTTEintressant att höra vad hon säger jämfört med hingstägarna, ibland hör man direkta lögner som jag gjorde igår t ex).

Ang Cagliostro så fick jag svar från Penarpsgården, jag mailade till ett gäng stationer/hingstägare för att få deras objektiva syn :p på saken, och Lene sa att Cagancho hade riktigt bra krut.
 
Sv: Supersperma sökes...!

ameo skrev:
Qalle är tydligen dessutom ÄNNU bättre än sin far, enligt samma källa.

Oj då, då kanske inte stona behöver seminerad det räcker med att visa Qalle på bild i hingstkatalogen så blir de dräktiga ;)
:banana:
 
Sv: Supersperma sökes...!

athena skrev:
Ang Cagliostro så fick jag svar från Penarpsgården, jag mailade till ett gäng stationer/hingstägare för att få deras objektiva syn :p på saken, och Lene sa att Cagancho hade riktigt bra krut.


Cafancho är en fin hingst, gillar honom skarpt, dock står det något "inte så bra" om han ben i exterörbedömningen, hur mycket det påverkar vet jag iofs inte. Tyvärr har jag inte sett några avkommor från efter honom ännu.
 
Cagancho

Har själv en fött upp en Cagancho undan ett sto e Cortez. Han fick 9 på typ och 8 på ben... Stoet innåttåad själv. Jag gillar också Cagancho väldigt mycket, bra huvud inte minst.
 
Sv: Cagancho

Jo jag gillar honom. Nu är märren iaf brunstig så vi beställer väl från Lasse idag om det ser ok ut på UL. Och håll en tumme på att det tar sig så slipper jag våndas med omval av hingst! (även om jag tycker det är det roligaste som finns, och i år har jag ju inte fått välja till nåt av mina ston :( ).
 
Sv: Supersperma sökes...!

En stilla frågan bara.
Om hon var svår förra året och fick spruta och tog sig sista försöket i juli.
Hur kan hon redan vara konst. dräktig i år?
De är ju dräktiga ca 335 dgr. Sen Seminering på 30-dgr brunst, sen ultraljud efter ca 17 dygn. Det hinns ju inte om hon tog sig i juli i fjol.
Eller resorberade hon?
Vad var det för spruta hon fick? För att sätta igång brunst eller något annat?
Hoppsan, det var ju flera frågor det ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp