Supernyfiken på Barockridning!!! vart vänder man sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

K!kkan

:bump: Hej jag är en tjej i sthlm som är supernyfiken på barockridning!

Avslutar snart mitt hästinköp, en 1 årig tinkervalack, det lilla jag sett av barock har väckt min nyfikenhet till liv, jag undrar vart jag ska vända mig om jag kanske skulle vilja se en träning/uppvisning vart man så småningom skulle kunna åka med hästen och ev lära sig lite?

Jag med bekanta i sthlms området vet ingenting i detta ämne men skulle vilja lära oss mer.:p

Hoppas på många bra tips, ang platser/samlingspunkter ev filmer böcker/ tränare m.m.!

Tack så jätte mkt på förhand!:bow:

Kramar Millan:cool:
 
Sv: Supernyfiken på Barockridning!!! vart vänder man sig?

Du kan läsa FAQen här ovanför i barock.

Sök på "akademisk ridkonst" på google så borde du få lite träffar. Finns en del sidor med kurs-kalender och dessa sidor finns nog med i länk-registret här på buke också.
 
Sv: Supernyfiken på Barockridning!!! vart vänder man sig?

tack så mkt=]
 
Sv: Supernyfiken på Barockridning!!! vart vänder man sig?

Halloj, jag är också mycket intresserad av barockridning men är precis som du nybörjare i ämnet, provade att rida för Christina Drangel med min förra häst, jag gillar henne jättemycket!
Men det som intresserade mig ännu mer var att du håller på att köpa en tinker...
Jag funderar också på att skaffa en sådan eller kanske en nordis, vet inte riktigt än. Har du haft tinker förut?

Mvh Paula
 
Sv: Supernyfiken på Barockridning!!! vart vänder man sig?

Man kan vända sig till Gud:bow: , Francois Robichon de la Guérinière:idea: (som en gång i tiden skrev en rolig, väldigt bra liten bok, École de Cavalerie, KÖPläge på den) och eventuellt även till Morrongänget på MixMegapol Radio City Göteborg kl 6-10 på 031-15 15 15, som även de kan vara rätt barocka:D .
 
Sv: Supernyfiken på Barockridning!!! vart vänder man sig?

Hej vill gärna rekommendera min tränare till dig Markus Holst,han är kanon mycket duktig,pedagogisk och framförallt är passionerad för det han gör. www.markusholst.se .Vänligen Carolina:bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp