T
twinstar
Jag är i vecka 35 och stor som ett hus! Känner mig stor som ett hus i alla fall. Alla andra hävdar motsatsen - men för mig är mina +14 kilo tungt och ovant och obekvämt.
Jag sover väldigt dåligt. Vaknar av sammandragningar varje natt och måste upp och röra på mig för att det ska sluta.
Har foglossning. De skär som knivar i blygdbenet om jag tar ett felsteg.
Flåsar som en blåsbälg bara jag går upp för trappen.
Jobbar en vecka till och det ska bli sååå skönt att få vila och ta det lugnt ett tag innan bäbisen kommer.
Hur fasen gör alla kvinnor med fler barn? Och småbarn? Och som måste ut och jobba till dagen innan. På risfälten i Kina? I ladugårdar förr? Mjölka kor. Bära tungt. Med kanske en ettåring på ryggen? Ja, ni fattar!
Vilka superkvinnor det funnits runt om i världen genom tiderna. Vill bara ge en stående ovation!
Själv längtar jag bara till soffan och tv'n!
Jag sover väldigt dåligt. Vaknar av sammandragningar varje natt och måste upp och röra på mig för att det ska sluta.
Har foglossning. De skär som knivar i blygdbenet om jag tar ett felsteg.
Flåsar som en blåsbälg bara jag går upp för trappen.
Jobbar en vecka till och det ska bli sååå skönt att få vila och ta det lugnt ett tag innan bäbisen kommer.
Hur fasen gör alla kvinnor med fler barn? Och småbarn? Och som måste ut och jobba till dagen innan. På risfälten i Kina? I ladugårdar förr? Mjölka kor. Bära tungt. Med kanske en ettåring på ryggen? Ja, ni fattar!
Vilka superkvinnor det funnits runt om i världen genom tiderna. Vill bara ge en stående ovation!
Själv längtar jag bara till soffan och tv'n!