Super Nanny

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

ChristinA

Ni som har barn, gillar ni detta program?
Jag tycker det är skit coolt och hon är en hjälte!!! (inte alltid kanske, men hon har ofta en bra logik och konsekvens)
 
Sv: Super Nanny

Jag har inga barn iofs. Men jag gillar programet väldigt mkt. Gillar när man är konsekvent både mot barn och hästar. Sen ser man ju så tydligt i programet att barnen trivs mkt bättre när de får bestämada regler och vet vad som accepteras.
 
Sv: Super Nanny

Jag gillar inte att mycket går ut på straff för barnen. Barnen är en spegel av föräldrarna. Jag skulle vilja se MYCKET mer fokus på föräldrarna som egentligen är problemet.

Idag ser jag folk i min omgivning som gillar programmet och anammar straffen, men inte fattat syftet, har känslan eller ens inser att reaktionen kom pga något föräldern gjorde... sorgligt.
 
Sv: Super Nanny

Madick skrev:
Jag gillar inte att mycket går ut på straff för barnen. Barnen är en spegel av föräldrarna. Jag skulle vilja se MYCKET mer fokus på föräldrarna som egentligen är problemet.

Idag ser jag folk i min omgivning som gillar programmet och anammar straffen, men inte fattat syftet, har känslan eller ens inser att reaktionen kom pga något föräldern gjorde... sorgligt.
Trist att höra...
För övrigt gillar jag supernanny. Och det där med straff känns som att det är rätt nödvändigt när barnen tagit över totalt som de oftast har i programmet. Om man bara använder straff utan någon egentlig ordning eller idé bakom så blir det ju bara ett sätt att ta ut sin egen frustration på barnen.:crazy:

För övrigt är ju supernannyn rätt noga med att barn och föräldrar också ska ha roligt tillsammans!
 
Sv: Super Nanny

Vilken kanal?
Jag har sett nanny jouren, är det samma program eller?
 
Sv: Super Nanny

Det går på 4:an imorgon klockan 21.
Det är inte samma som nannyjouren.
 
Sv: Super Nanny

Både och.
Ibland känns det som att det inte alls är barnen de borde ta tag i och "straffa" utan helt enkelt föräldrarna som borde få sig en tilldaskning.
Fast å andra sidan är ju "straffen" ett hjälpmedel för att stärka just deras eget självförtroende, så det är ju bra på det sättet.
Och hon är ju noga med att de ska vara noga med reglerna för straffen, annars funkar de ju inte, och en anledning till det är väl också att föräldrarna börjar vela igen...

Tror att det är många som tar efter det här, men som, liksom föräldrarna på tv, inte alltid fattar hela syftet och varför det är så noga med att följa just reglerna som Jo sätter upp (antar att det är henne du menar :) ).
Samtidigt kan det nog hjälpa många, just självförtroendemässigt att se att det GÅR att få kontroll på "vilda" barn, helt enkelt genom att ta tag i sitt eget beteende! :D
 
Sv: Super Nanny

Men jag tycker inte att det fokuseras för mycket på straff.
Poängen är ju att det skall finnas regler!
Och bryter man mot dem händer det något negativt men följer man dem får man beröm.

Förstår att det kan vålla problem om man inte gör enligt "mallen". Alla bitarna behövs ju för att det skall funka.

Jag tycker att det lika mycket är föräldrarna hon hjälper som barnen. Hon talar ju om vad de gör fel/dåligt/inkonsekvent.

Ja, det är Jo jag menar! Inte samma som Nannyjouren. Det verkar inte lite bra, en blek kopia! Har bara sett det en gång iof.
 
Sv: Super Nanny

Har inga barn men jag o min sambo följer programmet och tycker att det är jättebra och lärorikt!
 
Sv: Super Nanny

ChristinA skrev:
Jag tycker att det lika mycket är föräldrarna hon hjälper som barnen. Hon talar ju om vad de gör fel/dåligt/inkonsekvent.
Så har jag också fått uppfattningen av det lilla jag sett. Om föräldrarna får lära sig hur de ska hantera sina barn är ju familjen hjälpt en stor bit och det är väl det hon gör.
 
Sv: Super Nanny

Jag tycker att Nannyprogrammen är vettiga. Har själv barn men hon är ju bara några veckor så det är nog lite tidigt att påstå att man följt några tips... :rofl:

Vad föräldrarna aldrig fattar är att det aldrig är barnen som är på ett visst sätt av sig själva utan att det är föräldrarnas eget beteende som gör att barnen är som de är - är det så svårt att förstå egentligen?!
 
Sv: Super Nanny

En sak bara:

JAg känner en som varit med i svenska nannyakuten :angel:

Visst blev ungarna väluppfostrade.... tills nannyn var "färdig" med sitt arbete såklart och åkte därifrån. Då släppte föräldrarna helt på kraven och barnen blev vidriga igen tack vare det :smirk:
 
Sv: Super Nanny

De som är med i svenska nannyakuten är mycket vettiga personer tycker jag! Hon som höll fast den lilla killen som svor något så hemskt så något så klokt då: " det är ingen idé att bli arg för orden då han inte vet vad de betyder han säger dem för att få en reaktion och om vi inte ger han den så försvinner de" (inte riktigt citerat men andemeningen).

Inget straff utan snarare ömhet i det, att låta lillkilllen lugna ner sig och få bli lugn utan skrik och gräl var precis vad han behövde. Där blev jag faktiskt lite impad för de barnen levde verkligen i kaos.

Sedan tycker jag nog att det är väldigt modigt att ställa upp i TV med sin kaos-familj och våga lämna ut sig på det viset. Vet inte om jag skulle våga även om det betydde att jag fick hjälp fy för att alla skulle se hur man agerade i TV?

Javan
 
Sv: Super Nanny

Har inga barn, men hundar och häst. :D Fungerar ungefär likadant. Om det nu är som så att det finns dåligt med bra barnböcker om uppfostran, så är det bara att köpa en bra hundbok, så har Ni världens bästa handbok. :D :angel:
 
Sv: Super Nanny

millansnillan skrev:
En sak bara:

JAg känner en som varit med i svenska nannyakuten :angel:

Visst blev ungarna väluppfostrade.... tills nannyn var "färdig" med sitt arbete såklart och åkte därifrån. Då släppte föräldrarna helt på kraven och barnen blev vidriga igen tack vare det :smirk:
Har just funderat på detta, om de klarar att fortsätta själva eller ej. Synd att höra ditt exempel...
 
Sv: Super Nanny

Javan skrev:
Sedan tycker jag nog att det är väldigt modigt att ställa upp i TV med sin kaos-familj och våga lämna ut sig på det viset. Vet inte om jag skulle våga även om det betydde att jag fick hjälp fy för att alla skulle se hur man agerade i TV?

Javan
Just det, de som svär och skriker och kallar sina ungar det ena och det andra. Inga hämningar alls. Jag är helt förundrad över att de inte ens låtsas vara bättre för TV.
 
Sv: Super Nanny

Ja den likheten har också slagit mig!

Undra om det är så att om man är framgångsrik i att uppfostra sina djur så kommer det att funka bra med kommande barn också?
Vad tror du?
 
Sv: Super Nanny

Om man är duktig att fostra djuren för att man kan LÄSA AV DEM så lär man bli duktig att läsa av sina barn också. Då behöver de inte "fostras".
 
Sv: Super Nanny

Va? Nu hänger jag inte med, novis på barn.

Men menar du att allt som behövs är att läsa av dem? Då behöver de inte fostras?

Enligt mig så ingår regler, konsekvens och ödmjukhet bland annat i fostran.
Det måste väl alla individer behöva, människor eller djur?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 090
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 267
Senast: Liran
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Nova123
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 086
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp