K

Kiddo

14 år med Windows - 1, 3.1, 3.11, 95, 98, 2000, NT, ME, XP - och man tror man har sett allt, men jag har aldrig varit med om något liknande det som hände igår! Jag har sett mjukvarukrascher, hårdvarukrascher, mystiskt och spårlöst försvunna systemfiler, virusattacker, mjukvarukonflikter, hårdvarukonflikter, etc. etc. etc.

Men jag har aldrig sett en dator begå suicid!

Symantec's repairprogram kunde inte hitta filsystemet. XP's installations-/bootprogram avslöjade att min C-partition var tom, helt tom, sånär som på EN kilobyte. Windows skjöt sig inte bara i foten den här gången... :crazy:

Jag undrar bara hur det gick till? :confused: Win2K ska ju annars vara väldigt stabilt. :crazy:
 
Sv: Suicid!

Har varit med om liknande när FAT-tabellen blev helt korrupt.
Det var iofs på ett NT 3.51 system för många år sedan.
Hittade inget sätt att rädda systemet då, kanske finns det något nu?
 
Sv: Suicid!

Partiotion Magic fixar att rädda endel.
Annars finns t.ex. "Un-delete" o liknande program att köra..
Men till fortsättning så kom ihåg att backup är skit viktigt...
 
Sv: Suicid!

Grevinnan skrev:
Hittade inget sätt att rädda systemet då, kanske finns det något nu?
Nej, fanns inget. Hårddisken var som sagt wipad. Vi försökte med det som fanns. :crazy:
 
Sv: Suicid!

Renkött skrev:
Partiotion Magic fixar att rädda endel.
Annars finns t.ex. "Un-delete" o liknande program att köra..
Men till fortsättning så kom ihåg att backup är skit viktigt...

Partition Magic fixar en del, men inte det här. Hade pojke tillika datortekniker till hjälp, men när två nördar saknar svar, då är det illa. :crazy: Backup har jag, men just inte på det som jag brukar slarvspara på skrivbordet. :crazy: Inget mer slarvsparande!
 
Sv: Suicid!

Kiddo skrev:
14 år med Windows - 1, 3.1, 3.11, 95, 98, 2000, NT, ME, XP - och man tror man har sett allt, men jag har aldrig varit med om något liknande det som hände igår! Jag har sett mjukvarukrascher, hårdvarukrascher, mystiskt och spårlöst försvunna systemfiler, virusattacker, mjukvarukonflikter, hårdvarukonflikter, etc. etc. etc.

Men jag har aldrig sett en dator begå suicid!

Symantec's repairprogram kunde inte hitta filsystemet. XP's installations-/bootprogram avslöjade att min C-partition var tom, helt tom, sånär som på EN kilobyte. Windows skjöt sig inte bara i foten den här gången... :crazy:

Jag undrar bara hur det gick till? :confused: Win2K ska ju annars vara väldigt stabilt. :crazy:

M$ har ALDRIG skapat något överhuvudtaget som är stabilt och kommer aldrig att göra det heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp