Status
Stängd för vidare inlägg.
W

wingil

Får man skjuta sitt barns pappa?
I oktober innan hon föddes ville han skriva faderskapsintyg mm så allt var klart och dela vårdnad och allt var så bra. Sen lämnade han oss för ny tjej och nu gnäller han att han vill ha umgängesrätt (Självklart att de ska umgås men..) sen gnäller han om DNAprov!

Snacka virrpelle.. Han har ju redan skrivit på som far och alla papper är klara så varför vill han nu ha DNAprov? Jo för att såra mig och stämpla mig som "lösaktig" eller något, whatever.. men om han nu tvekar som far varför vill han ha umgängesrätt?? :confused:

Kan nån förklara vad fan karl håller på med..

Kan man vela mer?? Först delad vårdnad, sen skrika att han hatar oss och inte vill veta av oss.. och sen umgängesrätt och sen DNAbevis..

(kan man få bort honom ur hennes och mitt liv? För som han håller på vill jag inte ha honom i våra liv.. särskilt inte hennes!)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Suck

Om ni har delad vårdnad så har han ju rätt att träffa sitt barn, dock är det ju svårare att få till när det gäller en bebis.

Jag vet faktiskt en kille som var tillsammans med en tjej, de fick två barn som han fick vårdnaden om när förhållandet tog slut. I början av deras förhållande hade det varit lite struligt, men de fick ju barn och levde ihop i 4-5 år till. Av någon anledning togs det iaf faderskapsprov på barn nr 1 (jag kommer inte ihåg vem som ville göra det, jag tror inte att det var han) och det visar sig då att han inte är biologisk far till det första barnet...Dock vet jag att barnet fick bo kvar hos honom iaf, det var ju pappa.

Nu säger jag inte att ditt ex inte är pappa, det har jag ju ingen aning om. Låt honom ta prov för att bevisa att han har fel bara.
 
Sv: Suck

Nej har ensam vårdnad eftersom han drog med ny tjej och lämnade oss så skrev vi aldrig (eller snarare hann inte skriva tack gode gud!) delad vårdnad.

Jo han får försöka gnälla till sig prov så får han fan äta upp resultaten sen för fan bara kn****t den karl sista två ½ året så.
 
Sv: Suck

Förutom att det är ett otrevligt sätt han beteer sig på så kan han begära DNA test och eftersom du vet vem fadern är kan du ju gå med på det MEN han får bekosta det själv!!!!
Har han skrivit på papprena så har han misst sin chans att få det betalt av samhället och frågan är om han är villiga att lägga ner dom pengarna. Du får helt enkelt fråga honom om han är medveten om kostnaderna och om han är villig att stå för dom.
Få bort honom ur ditt och dotterns liv utan att han vill kan du inte om han är fadern och är vid liv. Du får helt enkelt hålla tummarna på att han växer till sig lite och blir vuxen på sikt.
 
Sv: Suck

Men varför ska han inte få umgängesrätt om han är hennes far?
Jag tycker ni är ungefär lika goda kålsupare bägge två när det gäller lämplighet som förälder.

Är du verkligen säker på att du inte agerar i ren ilska mot honom och använder dotterns välbefinnande som ursäkt?
 
Sv: Suck

wingil skrev:
Får man skjuta sitt barns pappa?
Nej det får man inte om man inte vill hamna i fängelse. Om du skjuter så försök få det till självförsvar
 
Sv: Suck

wingil skrev:
Kan nån förklara vad fan karl håller på med..
Han behöver känna sig säker på att hon tillhör honom och att ingen kan ta henne ifrån honom innan han vågar att ta henne till sig.
Han är helt enkelt rädd för att fästa sig vid ett barn som han sedan inte får behålla.
 
Sv: Suck

Men han var ju säker i höstas :( Då hade han ingen tvekan att skriva sig som far osv

Och för er som attackerar mig nu kan ni fråga innan ni anklagar. Använder inte min dotter emot honom. Slagits som fan för han ska finnas i hennes liv för hon ska ha sina båda föräldrar och det bra men karl vägrar ens säga till sin mor att hon är född!
Först var allt bra, han ville dela vårdnad, skrev på alla papper och hjälpte mig att börja förbereda och sen vände han tvärt som fan när han träffade ny tjej :( varför? Dög inte dottern längre nu när hon är född typ?

(inte_Ung: hon mår bättre nu. Får behålla mat och inte lika slapp och snorig. Försöker komma i dygnsrytm nu :) )
 
Sv: Suck

Åh så bra att hon mår bättre.

Du, jag tror att karlar reagerar litet sådär när de får barn på distans.
Jag har sett det ett par gånger förut.
Och dessa har sedan blivit underbara pappor bara DNA-testet varit klart.
För då så har de vågat att ta till sig barnen totalt och fullt ut.
 
Sv: Suck

För hoppas så är fallet.. för så som han hoppar fram och tillbaka nu kommer inte funka i längden när hon blir äldre och själv kan märka av sin fars beteende :(
 
Sv: Suck

Jag skulle tycka det vore bra att kolla dna, då är det ju inga tvivel om vem som är pappa, iaf vet man ev vem som inte är det ;)
 
Sv: Suck

Låt honom göra sitt DNA test om han vill det,då han redan erkännt faderskapet och skrivit på det så tror jag att han kommer att få bekosta det själv,och det ligger på ett antal tusen,ca 10-12 000.
Där märker du ju om han gör det bara för att vara jävlig mot dig eller om han faktiskt tvekar själv,ingen lägger så mycket pengar på något bara för att vara jävlig.

Sitter just nu i en jobbis sits själv med min sons pappa,men försök att vara så tillmötesgående du kan,låt honom träffa barnet utan bråk,om han vill krångla till det med DNA så låt honom göra det även om du tycker att det är en idiotidé.

Försök att inte ta åt dig av hans sätt mot dig,för ditt barns skull.
Dessutom går det till familjerätt eller något sådant så vinner du mycket där på att iaf du betett dig som folk och försökt att vara tillmötesgående vid tex umgänge.
Vill han göra bort sig och bete sig som världens största idiot så låt honom göra det själv,utan att sjunka till hans nivå.
Det vinner både du & dottern på.

Sedan finns ju alltid vi på buke att avreagera dig hos...Ta hand om dig,detta fixar du

Mvh Zaria
 
Sv: Suck

Inte_Ung skrev:
Åh så bra att hon mår bättre.

Du, jag tror att karlar reagerar litet sådär när de får barn på distans.
Jag har sett det ett par gånger förut.
Och dessa har sedan blivit underbara pappor bara DNA-testet varit klart.
För då så har de vågat att ta till sig barnen totalt och fullt ut.
Jag lånar din text ;) men det är riktat till wingil:

Just detta *pekar uppåt på Inte_Ung's text* är ingen myt, det händer!

Det är härligt att se att du har blivit en "Tigermamma" och det är fullkomligt naturligt att du reagerar som du gör! Men, ändå, försök ta till dig att pappan också är inne i en otroligt världsomvändande fas och denna kan ju inte bli ett dugg lättare då man inte är närvarande.

Den nya flickvännen är ju dessutom otroligt svartsjuk på alla slags känslor han har för sin dotter och hon har nog fullt sjå att få honom att tänka på henne istället... Därav är nog också hans velande och hattande om prover och annat, hon är nog inte så glad åt situationen och är säkert rädd att han skall lämna henne. Många av oss har väl sett det trolska i en pappas ögon när han talar om sitt barn...

Försök att riktigt, riktigt, coola ner dig där, gå inte i taket utan lägg dig istället ner, titta och dofta på underverket och njut! :love:

Hoppas verkligen att du förstår vad jag menar och en stor kram!

Men jag måste genast leta reda på tråden om att Elvira fått RS :eek: och läsa ikapp, jag har ju haft semester :banana: även från Buke :D
 
Sv: Suck

Jag tror det är flera saker som bromsar.
1. Han har inte knutit an till dottern än och därför känner inte samma som hos en pappa som hunnit knyta an dvs skapa band. När detta skett är det lite lättare.
2. Nya fickvännen kan vara svartsjuk på att han har haft tidigare relationer och tydligare bevis på det kan väl knappast ett barn bli. Det kan påverka tjejen som påverkar killen. När killen blivit lite mer vuxen och har skapat starkare band till flickan kommer det säkert att lätta och om flickvännen får vänja sig kan det hända att hon blir bevekad av dottern och kan acceptera dottern som sådan. Henne behöver inte du personligen ha kontakt med.
3. Han är med största säkerhet osäker i sin pappa roll. Han växer nog i den biten så småning om.
Undertiden tar du söta kort, skriver ihop söta berättelser om er dotter och hennes havande och inte havanden och skickar till honom då och då för att visa honom vem som ligger och väntar på honom. Med list och tålamod kan man ofta få dom att vända attityd emot sitt egna barn. Blir man för arg och irriterad tycks det mest som att åsneöronen åker fram (dom fastnar i sin egna envishet).
Ta inte personligen åt dig för att han vill DNA testa för jag tror nog att det i grund och botten handlar om honom och inte om dig eller huruvida du ljuger eller ej men som sagt var han får bekosta den själv och du har ju inget att förlora på att säga ja.
 
Sv: Suck

wingil skrev:
(inte_Ung: hon mår bättre nu. Får behålla mat och inte lika slapp och snorig. Försöker komma i dygnsrytm nu :) )

Vad kul att höra :) Jag har tänkt mycket på er!!

Hur har det löst sig med boende?
 
Sv: Suck

*No1 påminner sig ideligen om att man förvissar sig om VEM man skaffar barn med*.

NEJ, det är inte lagligt att skjuta människor inte ens de felaktiga val man haft sex med.
 
Sv: Suck

(sen att dottern är ett ppillerbarn som vi inte hann ta bort pga sen upptäckt har väl spelat med lite) Men älskad är hon i allafall av mig :love:

Neh träffade honom och försökte prata idag och vi försöker reda ut och jobba på det men vi gör provet i månadsskiftet så han får svart på vitt att han är pappan så hoppas jag sen han träffar henne och är med henne. Han pratade och skojade med henne idag fast hon bara är 20 dagar gammal och det var så skönt att se honom bara röra vid henne :)
 
Sv: Suck

Klart hon är älskad! Hon är ju en buke bebis :D

Vad skönt att är på speaking terms :)
 
Sv: Suck

Kämpa på ! Jag tror att du och han kommer att lösa detta. Jag tror också att han behöver och få känna att hon verkligen är hans också - så att hon inte bara blir 18 år av utgift i form av underhåll. Se till att testen blir gjord, även om det verkar onödigt eftersom Du vet hur det ligger till
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 388
Senast: Tuggben
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 808
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp