Mia_R

Trådstartare
Jag funderar på att byta bil och har då efter lite velande fram och tillbaka bland bilmärkena kommit fram till att Subaru kan vara lämpligt, men jag hittar inga uppgifter om hur stort bagageutrymmet är? Jag tror knappast att min hundbur får plats utan jag kommer behöva köpa en annan, men får man plats med en dubbelbur i Subaru? Vilken modell har ni och hur nöjda är ni med den? För och nackdelarna?

Det är lite irriterande när annonserna inte stämmer överens med bilregistret, jag har hittat handlare som inte vet vilken modell det är de annonserar ut, där antalet ägare inte stämmer och inte heller årtalet. Legacy annonseras som Outback, men det är väl olika modeller, Legacy är äldre? Medvetna misstag eller dålig koll? :cautious:

Vanliga fel? Växellåda, kamkedja, partikelfilter, fyrhjulsdrift, handbroms? Dyr att serva?

http://teknikensvarld.se/bil/subaru/legacy/
Och kamkedja är bra, dubbelbur går men inte i storlek med dom man har i ford Mondeo eller passaten. (mondeons går inte in i passaten och passatens är för hög för legacyn)
Tänkte mest om det var någon som haft problem med kamkedja, låda, filter, fyrhjulsdriften eller handbromsen. Att de har kamkedja vet jag redan. :)

Min dubbelbur går inte in i Passat eller Volvo, den är alltså för hög för Subary som väntat. :(

Kopplingen är väl det som har varit en lite svagare punkt. (Det luktar för:devil: om den utan att man plågar den också. Men det verkar vara normalläge. Typ om du drar loss en lätt insnöad släpvagn.)
Annars Subaru :love:

Min gamla -01 heter legacy outback fast det står bara outback på bilen. Den är lite högre och har lågväxel jämfört med den nyare som heter bara legacy.

Liknande trådar

Utrustning Det finns många vettiga dragbilar, men vilken tycker ni är absolut bäst? Jag behöver en bil som tar sig fram överallt oavsett väglag...
2
Svar
25
· Visningar
4 293
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar