Styngflugelarver

Billy

Trådstartare
Sedan jag fick reda på att styngflugans larver lever i hästen mun har detta fastnat i mitt huvud. Det är ju så äckligt att jag håller på att spy bara av att tänka på det. :yuck:

Men vilka symtom finns för att hästen har larver i munnen? Hur märker man det?

Jag har fattat det som att de kan visa obehag med bettet, äta dåligt osv, beroende på hur biten deras tunga blir...

Min hade misstänkt styngfluga i munnen. Symptomen var att han åt lite långsammare i 2-3 dagar. Sedan var det borta. Inget som veterinären ville behandla.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 307
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Hästvård Hej! Går runt och grunnar lite på foderfickor/inpackningar. Av ren nyfikenhet har jag lite frågor kring detta.🤔 Snart sprängs ju skallen...
Svar
8
· Visningar
998
Senast: Magnum
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 195
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar