Styngflugelarver

Billy

Trådstartare
Sedan jag fick reda på att styngflugans larver lever i hästen mun har detta fastnat i mitt huvud. Det är ju så äckligt att jag håller på att spy bara av att tänka på det. :yuck:

Men vilka symtom finns för att hästen har larver i munnen? Hur märker man det?

Jag har fattat det som att de kan visa obehag med bettet, äta dåligt osv, beroende på hur biten deras tunga blir...

Min hade misstänkt styngfluga i munnen. Symptomen var att han åt lite långsammare i 2-3 dagar. Sedan var det borta. Inget som veterinären ville behandla.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 594
Senast: Liten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 671
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka