Styla kökspall

eve91

Trådstartare
Vi har en gammal kökspall hemma som fanns kvar i huset vi precis flyttat in i. Jättepraktisk och bra grej när en är liten och kort som jag, men den är såå fuuul som den ser ut just nu!
Så därför tänkte jag styla upp den lite och fixa ny färg/mönster på strappstegen och "sitsen". Tänker typ nån sorts tjockare plastfilm eller vad man ska säga, med klister på baksidan så att det bara är att stryka på, om vi förstår vad jag menar? Till mitt problem då: Vart hittar jag något sådant? Och eftersom jag knappt vet vad det heter så vet jag ju inte vad jag letar efter :p Tips mottages mycket tacksamt!

(Det är alltså en sådan här jag pratar om).
8697995_fullscreen.jpg

Sv: Styla kökspall

Inte det du är ute efter men att limma fast vaxduk eller bordstabletter borde också funka.

Kontaktplast eller dekorplast verkar annars vara bra ord att googla på (iaf på Panduro).

Det var ju supersnyggt det där!

Kl
Tack för tipsen allihopa! Vaxduk, bordstabletter eller tapet lät ju som bra alternativ, har inte ens tänkt så långt :D Det känns som att det faktiskt är mer lättöverkomligt också, i alla fall i mina hemkrokar.

Vilken tråd! ...för mig som börjat fundera på att kasta gamla trotjänaren som börjar se väl använd ut....

är ni medvetna om att det finns folk som betalar bra pengar för såna där pallar :eek: ???
Jag insåg det när min mamma ville ha en ny och de inte gick att få tag i nya... Priserna då (2 år sen) på Tradera var mellan 500-1000 kr... :eek:

Jösses! Fick lov att kolla Blocket lite snabbt och du har tamejtusan rätt, 1200 fick en vackert punga ut för en av dem :confused: Kommer att tänka på min farmor och farfar (och förmodligen många fler) som verkligen använder sin som slit-och-släng-pall, repig och full med gamla färgfläckar är den, vilken kontrast :p

Oj får nog jag lov att säga med :p Där ser man...kanske får ringa hem till föräldrarna o tala om, då de äger 1 eller 2 sådana pallar :p höhö

Om du vill göra det ordentligt så kan du ta bort det gamla materialet som sitter där och sätta dit nytt. Det brukar bli snyggt att matcha golvet i det rum där man ska ha pallen. Golvmatta i plast eller linolium fungerar bäst.

Vad smart! Dock har vi världens tråkigaste golv i köket just nu, men om jag får som jag vill när det är dags att lägga om golvet skulle det nog bli skitsnyggt :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 721
Senast: Calmiche
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 454
Senast: Wonna
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Relationer Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar... Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: Turali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg