Stygn ser det bra ut?

Develina

Trådstartare
Hej,

Det är så att min hund blev biten i örat av en annan hund i tisdags.
De sydde på djursjukhuset MEN det tog jätte lång tid. Han syddes efter ca 9-10 timmar och överallt står det att de skulle sy inom max 8 timmar.

Oavsett så trillade tippen av örat av... Förmodligen då huden dött.
Nu är jag såklart fjantig och jätteorolig att den andra delen av stygnen ska trilla. Så frågan är ser såret bra ut? Jag vet att det är levrat blod men de har de sagt att jag bara ska låta vara.
Det som oroar mig är att han är helt ointresserad av att klia på örat. Frågan är om det är "dött" igen eller om de bara är så att det är ungefär som våra tippar av öronen att man inte känner så mycket?

Är lite orolig då det är vitt i kanterna av såret. Hoppas någon här har lite koll. Har självklart varit hos veterinären och de sa att allt såg bra ut MEN de sa det även dagen innan tippen trillade av, då jag var inne och kollade såret då de blödde lite igen.

http://i1024.photobucket.com/albums/y305/Develina83/IMG_7971.JPG_zpsxztabqt8.jpeg framsidan av örat
http://i1024.photobucket.com/albums/y305/Develina83/IMG_7968.JPG_zpslcxghlso.jpeg baksidan av örat

Nojig matte
 
Jag kan inte säga något om hur såren ser ut, det är nog svårt för alla att gissa sig fram till på bild - eller åtminstone kan inte jag det. Men helt ärligt så hade jag nog tagit det med rätt mycket ro, så länge det inte var frågan om någon tydlig infektion. Öronspetsen känns inte som något att jaga upp sig över (och då är jag en väldigt nojig matte), hunden tar det lugnt så gör det du med. :)

Hemskt tråkigt det ni råkat ut för, men öron får sig en del smällar genom livet så det var ju tur att det inte var något värre. :up:
 
Tack :) ja det är ju bara estetik egentligen men är rädd att trillar den andra biten av måste han sys igen. Vill inte behöva söva honom igen
Ja dom får ju en del smällar också väldigt glad att det inte var värre.
 
Det är svårt att säga med säkerhet såhär på en bild, men enligt det lilla jag ser så ser det bra ut. Så länge det inte varar eller blir svullet och rött så är det nog ingen större fara. Sårvätska och skorpa är normalt.
 
Tack. Vill mest inte att den biten inte ska trilla av. Förstår att det är svårt att se. Är nog bara övernojig
 

Liknande trådar

Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 121
Senast: Disen
·
N
Hästvård Hej! I måndags var veterinären hos mej och sydde ihop bakbenet på mitt 5 åriga sto. Hon fick 6 stygn på baksidan skenbenet, nästan...
Svar
10
· Visningar
2 691
Senast: NinaochRambo
·
Hästvård Kele har uppenbarligen fått ett totalfnatt. Antagligen har hon fått för sig att täcket är superfarligt igen eller något *sucka* Jag...
Svar
13
· Visningar
2 215

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp