Niela

Trådstartare
Snälla moderatorn flytta tråden om den ej passar in här.

Min bil vart stulen och bla mina ridskor och chaps vart stulna.. Detta är mina arbetskläder så jag måste ju ha dom rätt omgående!

Å inte tänker man på att spara alla kvitton man köper saker för för massa år sedan..

Ni som har blivit bestula på saker hur ter sig erat försäkringsbolag när ni vill ha ersättning för sakerna och inge kvitto har???

Totalt var det ca 5000 som försvann ur bilen=(:crazy:

ridskor köpte jag nya på en gång kan ju inte gå i foppatofflor och mocka:rofl:

Sv: Stulet

Jag fick inbrott i bilen och fick ersättning av försäkringsbolaget trots att jag inte kunde uppvisa kvitton, fast då kunde jag ju uppvisa skadorna på bilen. Ring och prata med dem hur du ska göra. :idea: Jag antar att du redan gjort en polisanmälan och där även upptagit vad som fanns med i bilen när den stals?

Jo då bilen vart stulen 2 ggr av samma tjuvtroligen!!!!:eek:
Jag hittade den så skulle jag bara upp å ringa brgaren å under tiden försvann bilen igen vart lite snopet å finna bilen borta igen!!!

Hittade den 2 dagar senare igen då var mer trasigt så pass att bilen fick avsluta sina dagar och åka upp till bil himmlen.:cry:
oki men då ska det nog förhoppningsvist inte vara några problem med att få tillbaks pengar så man kan köpa nya saker=)
om inte ska amn väl få tillbaks värdet på bilen??

Ska iväg å köpa ny bil på onsdag!:D

Du får ange ålder på det som stulits och får avdrag, men är det inga fantasiprylar du haft för stora summor utan just chaps och skor så lär det inte vara ngt problem, se till att det finns med i din polisanmälan som du skickar in till FB. Tänk även på att din självrisk troligen äter upp stor del av värdet för det som blev stulet.

Det är inte ens säkert att ersättning betalas ut, försäkringbolagen kan vara riktigt griniga på sådant och anse att man INTE bör förvara sånt i bilen. Man kan ju som sagt alltid prova och se vad de säger, men man bör inte bli förvånad vid ett nej.

Om du får tillbaka värdet på bilen beror helt på vilken försäkringsform du tagit.

Har du den enbart trafikförsäkrad eller halvförsäkrad får du inte tillbaka ngt för värdet på bilen, med en halvförsäkring kan du ev få tillbaka lite pengar men jag vet inte vad du har för villkor på din försäkring.

För det mesta ersätts inte lösöre man inte ska förvara i bilen & detta gäller en helförsäkring.
Däremot ersätts för det mesta stereo som tillhör bilen eller annat som tillhör bilen, men då får man själv avgöra om man kan köpa nytt inom gränsen för självrisken.
Vissa väljer så låga premier som det går & tar högre självrisker ist utan att tänka på hur de sedan ska ha råd att betala när beloppet understiger summan man blir ersatt.

Så nej, jag tror inte du får tillbaka ngt för dina ridkläder.

Visst kan de vara griniga, men ett par ridskor och chaps tror jag inte att de bråkar om, jag fick ju tillbaka för stövlar, Tärnsjögjord mm då jag hade tömt stallskåpet inför flytt men inte orkade bära in allt på kvällen. Jag trodde inte att jag skulle få ngt av just den anledningen att det inte var prylar som hörde till bilen, men det var inga problem alls. Å andra sidan var jag så arg att jag skakade när jag var på drive in:en och fick skadorna på bilen besiktigade av polis och försäkringspersonal, kunde inte ens skriva ordentligt utan att darra på handen. :devil:

Vad jag fantiserade många gånger om vad jag hade gjort om jag kommit på tjuven när han plockade bland mina saker, det var smällda bildörrar över huvuden, upprepade överkörningar och sedan sänkning i Riddarfjärden med kedjor runt fötterna! :rofl:

Nu frågar jag dig, har du hemförsäkringen i samma bolag som din bilförsäkring?

en stor anledning till att man inte brukar få ersättning för lösöre liggande i bilen, är nog att folk brukar ha tendens att "lassa in" lite extra i bilen i skadeanmälan. Det är vad jag tror iallafall.

Har du hemförsäkring så hör med dessa istället, tror inte att du får ut någon ersättning på bilens försäkring för dina chaps.

Nu har jag det, men inte då. Jag försäkrar alltid där jag får bäst villkor oavsett bolag.

Min sambo fann en trevlig kille i full färd med att öppna hans bil mitt i natten. Det hela slutade med att den killen spenderade flera timmar i lobbyn på ett hotell pga att han inte vågade gå ut i rädsla av att få mer stryk.

Min sambo är verkligen inte den våldsamma typen och jag får väl tillägga att jag absolut inte är för våld, tål inte att se folk bråka. Dock tycker jag inte direkt synd om killen...

När en kompis bil blev stulen så fick han anmäla vad som fanns i bilen också, den fick han köpa nytt & när han gjort det fick han "visa" kvittona & fick efter det pengar för sakerna.

Oki ja jag har pratat med försäkringsbolaget och jag kommer få ersättning:banana:

Att folk lägger på saker vid stöld har inte bara med stöld i fordom utan även i källare och i hemmet.
Finns alltid skitfolk de kommer man inte undannmed..Finns folk som letar efter gamla kvitton ute på stan eller i affärer och hävdar att de köpt sakerna och skickar in kvittorna till FB

Jag har inte saker för miljoner i bilen jag hade precis jobbat borta 1 vecka kom hem sent och tänkte ähh tar upp sakerna i morgon därför lät jag nästan allt vara kvar i bilen!
Men jag hade saker för ca 5000 och det är en skitsumma för ett FB men en halv lön för mig:crazy:

Jag har redan köpt nya skor och chaps måste ju ha dom i arbetet och när jag rider min häst.
Och har spart kvittorna från och med nu kommer alla kvitton sparas på saker som är dyra!

Liknande trådar

Kropp & Själ I förrgår åt jag matgryn som tillverkats av en stor svensk aktör med ekologisk profil. Plötsligt när jag tuggade kände jag hur jag bet...
Svar
10
· Visningar
3 292
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama