• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sanna____
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 828
S

sanna____

Jag har lust att klippa stubb på min polle. Men ska isf göra det efter alla smådjuren försvinner. Tänker det hinner inte växa ut ngt till sommaren. Men nu har jag en fråga hur länger tar det för stubb att växa ut igen?:)

Sv: Stubb

hur menar du växa ut? Menar du tills dess att stubben börjar hänga eller menar du när manen är lika lång som den är vid nuläget?

Jag vet att det är olika på alla hästar men på ett ungefär.

Som den är i nuläget ungefär 20cm.

Nu har jag inte mätt min hästs man, så jag kan inte säga exakt hur lång den är. Men han har haft stubb och den håller på att växa ut nu.

Så här såg den ut den 5:e mars:

Och så här en dryg månad senare:

Skulle tippa på att den är ca 15 cm i nuläget. Det roliga är att när manen var 15 cm innan jag stubbade så låg den ner. Nu när stubben växer ut så håller den sig stående mycket längre.

Liknande trådar

Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Elo
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 763
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka