Stryka på (bäver-)nylon?

Milene

Trådstartare
Jag ska sy ett täcke till shettisen och vill ha hennes namn med reflexbokstäver på sidan. Undrar om nån vet om det går att stryka på utan att nylonet smälter..? Verkar smidigare än att sy fast dom.
Har redan sabbat ett antal strykjärn på nylon så vågar inte chansa längre.....
 
När man pressar på syntetmaterial med värmepress, så är det många korta pressningar istället för en lång. Då hinner inte tyget smälta. Sen finns det såklart risk att det tar stryk oavsett, men beroende på var så är det inte säkert att det gör nått.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er, Jag önskar hjälp och tips, kanske stöd också. Detta är en väldigt rå och ärlig text. Jag är mentalt slut. Jag mår verkligen...
Svar
11
· Visningar
3 352
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 132
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 454
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp