struppipare

N

nicca

Vi har ett hbl/fbl sto som är struppipare och opererad för detta sen några år tillbaka. Hon funkar inte fullt ut i ridningen men är i övrigt en underbar häst. Nu är det så att vi skulle vilja betäcka henne men har inte fått något bra svar på om det är ärftligt eller inte finns det någon som har erfarenhet om detta?

Sv: struppipare

Står på ASVH:S hemsida att hingstarna ska kasseras för avel om de har ovannämda defekt.

Helen

Senast ändrad av en moderator:
Sv: struppipare

Ja, det är kasserande för hingstar,har aldrig hört om det är ok att använda dessa sto i avel... antar att det är som vid krubbitning,luftsnappning,knottallergi...man får låta det sunda förnuftet råda, om stoet verkligen kan tillfö´ra aveln något så...

Hur låter det "inne" i en struppipare???
jag har ett fullblodssto på tillridning här hemma, och hon går (med stängd mun) 0ch liksom kluckar... jättemysko ljud.
Jag tror att hon snappar luft utan att öppna munnen, kan dom göra det???

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 276
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv