cherie
Trådstartare
Idag när jag åkte på motorvägen mellan Norrköping och Stockholm började plötsligt motorlampan i bilen lysa och bilen började gå dåligt. När vi stannade på en mack så vibrerade/skakade bilen på tomgång. Vi hittade en bilmeck bara några minuter bort, så vi åkte dit och kollade felkoden som tydligen varnade för typ tändspole, tändkasett el tändstift. Bilmekanikern sa också att det var ett ganska vanligt fel att någon kabel till tändspolen glappade på vår bilmodell (Opel Astra). Han släckte lampan och strax därefter började bilen gå ungefär som vanligt (svårt att avgöra när man är lite på spänn och känner av hela tiden). Den gick så de 6-7 mil som var kvar till Sthlm. Lampan lyser fortfarande inte igen.
Nu är jag lite i valet och kvalet om jag ska försöka köra hem bilen ca 20 mil igen och lämna in den i hemstaden, eller om jag ska lämna in bilen här i Sthlm och att mina föräldrar få ta hand om den tills jag kommer nästa gång. Hur skulle ni göra? Jag kan inte mycket om bilar och vet inte om jag är överdrivet harig som lutar åt att ta tåget hem och lämna in bilen här.
Nu är jag lite i valet och kvalet om jag ska försöka köra hem bilen ca 20 mil igen och lämna in den i hemstaden, eller om jag ska lämna in bilen här i Sthlm och att mina föräldrar få ta hand om den tills jag kommer nästa gång. Hur skulle ni göra? Jag kan inte mycket om bilar och vet inte om jag är överdrivet harig som lutar åt att ta tåget hem och lämna in bilen här.