Strippe har gått över regnbågsbron

N

nässla

Vår huskatt Stripes alias Strippe har varit lite tunn och hade dessutom börjat bli väldigt trött och klumpig. I går var vi till veterinären med honom och trodde väl att vi skulle få åka hem med lite mediciner som skulle göra honom bra. Istället fick vi beskedet att njurar och lever var helt slut på honom, och det fannas ingeting annat att göra än att förkorta lidandet.
Så igår gick han över regnbågsbron, bara 9 år gammal...
Sörjd och djupt saknad av husse, matte och lillebror Svante

1879349.jpg

1879334.jpg

Sv: Strippe har gått över regnbågsbron

Vår lill Sniffe är nog där och tar emot honom. Det är alltid sorgligt att ens älskade djur måste sluta sina dagar i förtid. Men all vår tid är till låns och det är ändå en gåva att vi har möjlighet att hjälpa våra djur undan alltför svårt lidande. Minnet av våra nära och kära, människor eller djur, har vi ju alltid kvar. Och med tiden brukar de bli väldigt vackra.

Jag tror att Sniffen och Strippe kommer att leka utmärkt tillsammans, det blir nog hålligång hela dagarna när de sätter fart :)

Verkligen sorgligt!

Men han har haft det tur som har haft det bra och slapp lida.

Jag vidarebefodrar tröstkramarna till Svante, som på alla sätt försöker få Strippe att komma fram - han har gjort allting han vet att inte Strippe tycker om, som att sova i hans säng och stöka till i hans sandlåda... Det har varit ett bra sätt för Svante att få Strippes uppmärksamhet, då har han först fått en "avhyvling" och sedan har det blivit busjagis, men nu ser han sig bara omkring och verkar undra varför inte Strippe kommer och säger åt honom. Sedan kommer han till oss och gråter, men stannar bara i några sekunder innan han börjar gå och leta igen. Han som annars är så matglad äter nästan ingenting, men dricker vatten och kattmjölk så han får väl vänta med att äta...
Det känns nästan som att vi förlorat båda katterna just nu, Strippe är borta och Svante är så förändrad...

För precis en vecka sedan var vi med båda grabbarna hos en kattfotograf, och fast Strippe var smal då så var han fortfarande pigg och glad, och extra glad var han när han fick ligga där på bordet på ljusblått tyg, med starka lampor och allas uppmärksamhet riktad mot sig. Han showade och ville inte alls lämna bordet. Jag både längtar och fasar för den dag bilderna kommer i brevlådan, jag vet att det blev enormt bra bilder och de kommer att bli ett fint minne en vacker dag, men jag vet inte hur det kommer att kännas att se dem...

*torkar ännu en tår*

Stackars dig och stackars lilla Svante. :(

Jag vet att det kanske kan kännas svårt att tänka på att skaffa en ny katt, men jag tror Svante skulle må bra av det. Men det är ju inget man ska kasta sig in i heller, ett kattköp.

Hoppas att ni alla mår lite bättre snart!

Jo, tanken på att skaffa en ny katt finns redan där, även om det nog kommer att dröja ett tag (Strippes sandlåda står på sin plats fortfarande, vi vill liksom inte städa bort honom). Främst för Svantes skull, eftersom han tycker det är tråkigt att vara själv, men även för att husse ska få en egen katt.
Vi flyttade ihop i höstas och hade alltså varsin katt med oss, och Svante är väl ganska mycket "min" katt fortfarande, eftersom jag har pluggat under hela hans uppväxt så vi har tillbringat hela dagarna tillsammans bara vi. Han gillar att husse klappar honom, men han vill inte alls leka husses lekar sådär som Strippe gärna gjorde.
Så nog kommer det att bli en ny katt här framöver, men Strippe ska nog få en anständig begravning först...

Jag fasar för dagen ja måste ta bort min katt, ser ju inte ut som d blir än på ett tag men nån dag kommer den ju ..:cry: .. Vad söt din katt var! Många tröstkramar till dej

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Broddtramp

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka