Sv: Strippe har gått över regnbågsbron
Jag vidarebefodrar tröstkramarna till Svante, som på alla sätt försöker få Strippe att komma fram - han har gjort allting han vet att inte Strippe tycker om, som att sova i hans säng och stöka till i hans sandlåda... Det har varit ett bra sätt för Svante att få Strippes uppmärksamhet, då har han först fått en "avhyvling" och sedan har det blivit busjagis, men nu ser han sig bara omkring och verkar undra varför inte Strippe kommer och säger åt honom. Sedan kommer han till oss och gråter, men stannar bara i några sekunder innan han börjar gå och leta igen. Han som annars är så matglad äter nästan ingenting, men dricker vatten och kattmjölk så han får väl vänta med att äta...
Det känns nästan som att vi förlorat båda katterna just nu, Strippe är borta och Svante är så förändrad...
För precis en vecka sedan var vi med båda grabbarna hos en kattfotograf, och fast Strippe var smal då så var han fortfarande pigg och glad, och extra glad var han när han fick ligga där på bordet på ljusblått tyg, med starka lampor och allas uppmärksamhet riktad mot sig. Han showade och ville inte alls lämna bordet. Jag både längtar och fasar för den dag bilderna kommer i brevlådan, jag vet att det blev enormt bra bilder och de kommer att bli ett fint minne en vacker dag, men jag vet inte hur det kommer att kännas att se dem...
*torkar ännu en tår*