WhoIsItAgain
Trådstartare
Jag säger varken bu eller bä om hur ditt hjärta mår, bara för att förtydliga .
Det jag inte hänger med i är precis vad de menar med stressat hjärta och sammanhanget med stress i dagligdagen. Plus de här procenten. Men jag är inte kardiolog och om jag ska läsa EKG:n så behöver jag nog minst sagt friska upp kunskaperna eller ringa en vän .
Jag tänker typ "cardic distress" (hjärtattack/infarkt) eller stresstest (typ EKG på cykel) när jag hör stress och hjärta i samma mening . Men om vi har tur så dyker det säkert upp kloka människor i tråden som kan förklara för en hjärt-idiot som mig, haha.
Alltså enligt mina papper kan orsaker vara: psykisk stress (var ju därför jag trodde min hamsters oväntade död kunde påverkat det ena resultatet), sömnstörningar (enda jag kan tänka är att jag som kvälls/nattmänniska inte ska ha ett jobb som innebär jag 12 dagar på raken måste kliva upp mellan 5 och 6 på morgonen. Men det har jag gjort i 2 år nu, och första testet var ju bra), överarbetning, diet, koffein, alkohol, nikotin, en del läkemedel. Och jag tycker själv inget stämmer så där direkt in på mig. Mer än att jag förmodligen sover lite för lite på natten. Men är jag väldigt trött lägger jag mig 1-2 timmar runt middagstid då jag alltid jobbar från 6 eller 7 till 10.30 och sen igen 16-20.