Stressade körhästar

Trygg

Trådstartare
Testar bara om det går o lägga in bild..på stressade, magra kör
Avlshingst.jpg
hästar utan muskler o livsglädje..

DefidAnouo.jpg

KsacoPhedo.jpg

Sv: Stressade körhästar

Det är bara för att dom är sönderstressade..o därmed upplösta i atomer :D

Nä, ärligt,, jag fattar inte vad jag gör för fel..för ibland syns dom o ibland inte!! Mycket mycket konstigt :crazy:

:D
Ja jag kan riktigt se hur synd det är om dom! Du kan lika gärna skicka hit dem allihop på en gång :d :love:

:eek: Men alltså...WOW så fina!! :eek:

ja, inte alla travare är bruna o fula.

JAg gillar fuxen i mitten bäst. HAn heter Defi d'Anouo..en fransman.
Med ett hiskeligt temperament tydligen.

Visst ser han ut som en "riktig" körhäst som man inte skulle skämmas för vart man än kom? :)

Han längst ner är inte så fin men jag ville visa att även en travare kan muskla sig likt en quarter..(stavas det så? :confused: )

Senast ändrad:

Jag plockade faktiskt den längst ner som min favorit :D :love:

Det är väl klart de är fina, men det här är ju också travare utöver det vanliga.
Det är också tillsnyggade hästar på fina och vältagna bilder.

Lägg in bilder på dem när de nyss gått ett lopp istället och är svettiga och fulla i lera. Eller när de bara rullat sig i hagen.

Hej!

Mkt tjusiga!! :love: Speciellt fuxen! :D

Jo men jag har en riktigt "sönderstressad" och riktigt mager pålle här undrar hur länge hon håller ... :rofl: :banana: :rofl: :D :banana:
JOQOGNGMGOCPE.jpg

Mvh Lisa

burton skrev:
Det är väl klart de är fina, men det här är ju också travare utöver det vanliga.

Lägg in bilder på dem när de nyss gått ett lopp istället och är svettiga och fulla i lera. Eller när de bara rullat sig i hagen.

Possitiva klubben?

burton skrev:

Burton, du gillar verkligen inte travare, eller hur? Det lyser igenom i inlägg på inlägg du gjort hittills i alla fall..
Men kan inte du sätta in en bild på din häst..lerig o svettig så att vi andra kan bedöma den med dina kritiska ögon?

Det gäller väl ALLA hästraser..att man görs fin till fotografering osv..men du kan ju ändå inte bortse ifrån att ovanstående är musklade o fina körhästar..

Stirra inte så mkt på rasen!!!

Tråkigt, du på minner mig om dom jag arbetade för på Snäckans Äldreboende en sommar...

Och coola fjordingar är nåt av det charmigaste som finns..denna klarar sig ett tag in i vintern :D ...

Har oxå en sönderstressad pålle, i likhet med _L_, som inte längre kommer mellan skaklarna på speedcarten.

Pålle

Åh så stressad o mager han var din Pålle..precis som Lisas.. :D
Va fin han är..med aptit på annat än livet också.. ;)

Vad roligt det är att se kort på era hästar!!!

Ska försöka knäcka länk-koden :confused: så att jag kan lägga in bilder på mina med...är ju onödigt att lägga in här för dom som inte har bredband..vet själv vilken tid det tog innan Telia "räddade" mig.. :love:

Jo jag gillar visst travare. Vi har kvar den första som pensionär hemma där jag kommer ifrån, den gamla trotjänaren som visserligen inte var nån jättestjärna men skänkte några vinster, även på DD, plus att han skänkte mycket glädje och gemenskap.

Men vad jag irriterar mig på är att DU verkar ha utsett dig själv till nån slags "travets beskyddare" och andra som håller/hållt på inte får säga vad de tycker om en sport som de själva är insatta i!

Du kommer här och ska minsann visa upp att här finns inga sönderstressade hästar och lägger naturligtvis in bilder på några av de starkast lysande stjärnorna som exempel.

De enda exemplen du verkar ha att komma med, är sånt från det absoluta toppskiktet!Lägg in nån trevlig bild på din egen istället. Jag kan rota fram nån gammal vinnarbild jag har på våran och se om jag lyckas lägga in den så får du se en som kommer ensam över mållinjen med öronen helt framåtvinklade.

den här tråden kom ju bara upp för att DU tar åt dig av nåt som du läst.

Tagga ner lite själv istället nu och inse att det finns ingen här som hatar travare, men många delar inte din uppfattning om att köra med travselar är bäst.

Och det finns många med mig som tycker att travsporten gärna skulle kunna vara lite trevligare ibland, även i de lägre skikten av utövarna.

Senast ändrad av en moderator:

Oj...du är en med hetsigt humör märker jag! :D

Eller så är det bara jag som uppfattar den fräna tonen du använder..?

"Kommer du här minsann.." osv ;)

Jag har inte utsett mig till travets beskyddare..Ångrar att jag gick in i den första tråden som föranledde hela den här konstiga "uppdelningen"..
Det ENDA jag skrev, måste säga detta innan jag TAGGAR NER MIG, var att OM du inte tävlar i en viss gren eller kör i skogen utan kör din häst då o då så KAN travsele/rockard vara ett ALTERNATIV!!

Travets beskyddare... :confused: men kan inte låta bli att tycka det är konstigt..att när andra går in o skriver om att det är synd om hästen för att den inte har den eller den utrustningen..eller när program på Tv som Djurhjälpen kritiseras..
Ja DÅ är det i HÄSTARNAS namn, väl o ve..

Men jag får inte visa att det finns fina exemplar av en ras som annars är rätt tråkig utseendemässigt..
Skulle tycka det var jättekul att se bilder på t ex fina av shettisar..som annars kan ha en stämpel på sig att vara runda småtunnor med korta ben..
Obs! Inget emot shettisar (har en själv) men jag hoppas ni förstår vad jag menar..

Vad har du för hästar Burton?
Låt säga att du har halvblod..och jag skulle säga att det är nerviga, trashankar utan utstrålning och som endast lämpar sig åt ridskolefolk...Skulle du då inte vilja visa mig motsatsen?

och i all välmening sätta in bild på någon fin avelshingst som ser STOLT ut?

jag fattar inte..vad jag än gör så är det fel i dina kritiska ögon... :crazy:

Jag har en shetlandsponnyvalack och en nordsvensk brukshingst.

Fina shettisar tycker jag det finns många av inom ponnytravet.

Jag har inte speciellt hetsigt humör, tycker bara du gick till överdrift en aning. Alla ser ju att de blider du lagt ut är vackra hästar som inte är stressade. Som om du försökte skoja bort att det finns hästar som inte känner sig lika tillfreds som de.
Dom flesta har nog sett fina travare eller vet att det finns.

Jag har inte sagt att de inte har utstrålning, visst finns det många som inte har så snygg kropp men de brukar ändå vara söta, speciellt ston.

Burton vad är det för nordsvensk hingst du har?? / anna

Självklart Är travare stressiga. Dom måste ju hinna först i mål!!!!!!!!! :idea: :idea: :idea: :idea: :o

Helt utanför tråden, men ÅÅÅHHHHH va häftigt med en grållegrå rockard, och så rejäl den ser ut!
Föredrar ju vagn (har ju inget annat... :o ) men din rockard var för gooo!

Med lite anknytning till Tryggs "serbienvagntråd", kanske skulle man sätta skacklar på gamla grållen...... :)

Lotta

Ja,det är ingen kändis. han är svart utan tecken, E. Takt.
Ska visas på avelsvärdering som 4-åring, är det tänkt.

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
620
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
727
Senast: Amha
·
Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
387
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka