Stressad häst!!??

Z

Zingoh

Jag har en stressad liten tjej på 5 år, riden i 1 år ca, jag har haft henne 2 månader. Vissa dagar går det hur bra som helst, ibland går ingenting.. Mitt problem är att hon kortar stegen till mini mini i skritt så fort jag samlar upp henne. När hon längt stegen efter en stund och jag ska trava blir det galopp, vissa dagar finns helt enkelt inte traven? :confused:
När hon stressat upp sig och bara vill galoppera brukar jag skritta en stund tills hon lugnar ner sig och sedan försöka igen, men ofta händer samma sak... Hon är dock väldigt mjuk i munnen!

Någon som har några tips????:idea:

Sv: Stressad häst!!??

Har du kollat rygg/utrustning osv? Låter som hästen försöker springa ifrån ngt?

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Ajda
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 884
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar