MissFideli
Trådstartare
Jag behöver få tips om hur hantera stress på jobbet. Vår "huvudlinje" har pga yttre omständigheter blivit för tight, körtiden vi har räcker inte längre. Vi har längs med linjen upp till 4 andra bussar som vi ska försöka hinna till innan dessa åker, och marginalerna är ofta 0-2 min. På upp till 3 mils körning. Jobbet har köpt in ett gäng nya bussar som är spärrade både i acceleration och maxhastighet, vilket inte hjälper. Och folk har av nån anledning i större grad slutat ha marginaler, de tar den senast möjliga bussen trots att det går en 10-15 min innan. Och sen är det ju förstås mitt ansvar att se till att de hinner med.
Jobbet vet, facket vet, men ingen "kan" göra nått innan vi byter tidtabell, vilket är i december. Jag kan av nån dum anledning som jag inte vet själv inte acceptera att allt gjort att det helt enkelt inte funkar längre, utan gör allt för att allt ska funka, vilket resulterar i att jag mår dåligt. Jag är rädd för att åka till jobbet numera.
Har ni nått tips på hur jag ska klara denna sommar och höst utan att springa in i väggen? Hur få en dum hjärna att fatta att jag inte är den som ska lösa min arbetsgivares och resenärernas problem i detta fall?
Jobbet vet, facket vet, men ingen "kan" göra nått innan vi byter tidtabell, vilket är i december. Jag kan av nån dum anledning som jag inte vet själv inte acceptera att allt gjort att det helt enkelt inte funkar längre, utan gör allt för att allt ska funka, vilket resulterar i att jag mår dåligt. Jag är rädd för att åka till jobbet numera.
Har ni nått tips på hur jag ska klara denna sommar och höst utan att springa in i väggen? Hur få en dum hjärna att fatta att jag inte är den som ska lösa min arbetsgivares och resenärernas problem i detta fall?