Stress i vecka 14

B

babyfoal

Hej allihopa..

Jag går in i vecka 14 imorgon.
Ikväll har jag fått uppleva psykisk stress jag inte upplevt tidigare.

Mitt sto kastade ikväll, på det lite mer dramatiska sättet, jag trodde jag skulle förlora henne.. Om ni vill läsa mer så skrev jag en tråd i Avels forumet under : 'Ikväll slocknade en liten stjärna....'

Min sambo var med och hjälpte till och veterinären var jätteduktig.
Dock förstår inte min sambo min oro för min häst, på samma sätt som jag, speciellt inte nu när jag är gravid.
Jag ska ut och gå med henne med jämna mellanrum resten av natten för att få efterbördan att släppa. Kommer inte att kunna sova en blund förrens jag vet att hon blir bättre i vilket fall som helst.

Kan jag ha utsatt min egen graviditet för för mycket ikväll? Hur stor är risken för missfall i vecka 14 pga stress?

Sv: Stress i vecka 14

Tror nog att du kan känna dig ganska lugn, vad gäller din egen graviditet. Man tål nog mer än man tror.

Jag hoppas att du har rätt. Ikväll har jag dock fått uppleva, att fast en individ (även om hon är en häst) gått över 'risk-perioden' finns där ingen garanti för något, hon hade nästan gått 7 hela månader..

Jag beundrar mitt sto's styrka och tapperhet.. Min fina fina häst..

Det finns aldrig några garantier. Foster kan dö i magen, bäbisar kan dö i PSD, småbarn kan dö i olycka eller sjukdom etc.
Det kan också gå alldeles problemfritt. Man vet aldrig och det är väl en del av tjusningen med livet.

Hoppas det går bra för både dig och stoet. :)

Å vad tråkigt!
Jag lider med dig och din häst :( Hoppas att hon repar sig fort!
Jag förstår att det gör att du oroar dig extra för din egen graviditet, men f ö r s ö k att släppa det. Jag tror inte du skall oroa dig för att en traumatisk upplevelse skall påverka fostret, men långvarig stress är väl inte bra. Skäm bort dig själv lite och se till att din sambo ställer upp nu när du behöver det! Han måste inte förstå kopplingen med hästen och hur hårt det tar, den enda han måste förstå är att du är lessen och orolig och behöver honom lite extra :).

Kram!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka