Strålbenshälta

Sv: Strålbenshälta

Tack:bow: Jättebra text, hästen i fråga har en urkalkning.
Jag ska absolut höra av mig till SLU, vilken vet. är det? pm:a gärna om du inte vill skriva ut... Jag har en bra vet. på Solvalla som jag ska prata med imorgon för att se hur prognosen ser ut men jag vill gärna ha andra veterinärers åsikter också.

Sv: Strålbenshälta

Genom röntgen av hov...

"svår att samla och stel i vä varv. Kan se stel ut vid longering innan han kommer igång."

Detta skulle ju kunna vara tusen olika saker eller ingenting så jag tycker inte du ska haka upp dig på just strålbenshälta. Du kan ju åka in till klinik och få en grundlig genomgång om du tror att något är fel och då kan du fråga om just strålbenshälta om du är orolig.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 589
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 399
Senast: Bison
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 760
Senast: Stereo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 784
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka