Sträckt senan

Puera

Trådstartare
Har ett sto 13 år gammal som har sträckt sin sena. Så som ultraljudet såg ut så har inget i senan gått sönder utan det är bara utöjt. Har skrittat nu i tre månader och ska troligt få lov att börja trava om 1 månad.
Eftersom jag är 99% säker att hon har skadat sig när vi kom fel på ett hinder och hon hoppade rakt upp i luften så är jag osäker på hon hon kommer kunna hoppa och tävlas igen...? Har pratat med veterinär och h*n kan inte avgöra än men sa att de brukar bli bra.

Någon som har haft en liknande skada??? :nailbiting:

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 575
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Ridning Jag är 25 år gammal och har haft ett stort hästintresse hela livet.Började rida på ridskola i 6-årsåldern och red en gång i veckan tills...
Svar
13
· Visningar
2 375
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat