Stövlarna gick sönder!!

P

Panikie

Heej.

Jag måste få skriva av mig lite och samtidigt se vad ni tycker jag ska göra?

Jag skulle köpa nya ridstövlar, eftersom jag har normal långa ben men har ganska så tjocka vader, så tänkte jag måttbeställa. Men så gick jag till min ridsports butik där jag bor och fick hjälp av kunig personal, hon plockade fram ett par GlenGordon - super snygga, precis som jag vill ha dom, dom kosstade 3000;- vilket kändes helt okej, eftersom jag skulle vardags rida rätt så mkt i dom.

Men då kommer vi till det här med mina vader - hon sa att när man köper dom nya ska dom sitta jätte hårt, för sedan töjer och formar dom sig, hon menade att jag kanske skulle behöva i början annvända tejp om jag inte lyckades få upp dragkedjan hela vägen. Vid 2 ridtillfället går pluppen på dragkedjan av, jag bestämmer mig då för att lämna tillbaxs stövlarna, men får som svar ge dom en chans det blir bättre - jag svarar att jag e super rädd för att dra sönder dragkedjan - mitt svar blir då ,nej dra på. Nu i helgen ca 1 månad efter att jag köpt dom, så har dom fortfarande inte töjt sig något, och när jag skulle hoppa upp på hästen så sprack hela dragkedjan.

vad skulle ni ha gjort? Jag känner mig lurad av kunigpersonal som enligt mig ska veta bäst när dom säljer ridsports artiklar, enligt mig är stövlaqrna förtok för små. :crazy:

Sv: Stövlarna gick sönder!!

Jag hade lämnat tillbaka stövlarna, visst de ska ju vara en aning tajta så att de kan töja sig utan att bli förstora, men jag anser att det ska gå att dra upp dragkedjan och rida i dem utan att få blodförstoppning.

jag skulle gått tillbaks med stövlarna...och krävt pengarna tillbaka är så trött på personal som bara är ute efter att sälja och inte lyssnar på kunden.

tack för svar.

Jo så känner jag också. Mamma tog med sig stövlarna och kvitto och lämnade in dom i fredags. Personalen svarade bara att dom skulle tala med tillverkaren så fick dom se vad som kunde göras. Så nu väntar jag på samtal för att höra vad som sker, men det spelar juh ingen roll att dom lagar dragkedjan - stövlarna är endå för små!

Hoppas jag får pengarnqa tillbaka. :confused:

GlenGordons stövlar är inte av kvalitétläder, tror inte de töjer sig särskilt mycket, snarare går sönder istället, som hänt för dig. De mer kända märkerna som Cavallo, Parlanti osv som man vet är av bättre kvalité töjer sig eftersom de är gjorda av BRA läder.

Kräv att få lämna tillbaks stövlarna och få pengarna tillbaka, i detta fall har du som konsument rätt. Lycka till!

Försäljare försöker alltid slingra sig, kräv att få pengarna tillbaka får du inte det finns ju ARN och konsumentrådgivningen mm... var inte rädd för att bråka kunden har ALLTID rätt....

När jag köpte mina stövlar satt dom också jätte tajt. När jag provade vara mamma jätteförsiktig med att dra upp dragkedjan för hon var rädd att hon skulle ha sönder den. Men hon som hjälpte oss sa att det var bara att dra på för dragkedjan ska hålla eftersom stövlarna ska vara tajta, så sa hon att om dom går sönder fick vi läman tillbaka dom så skulle dom reklamer dom. Så jag tycker att du ska lämna tillbaka dom och få pengarna tillbaka!

har ett par cavallo som gick sönder i dragkedjan...inte särksitl bra kvalite på dom direkt..Men ska iaf få ett par nya så det är bra :)

Liknande trådar

Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 332
Senast: Jerseyite
·
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka