Stövlar, längd och dragkedja

sweet_knorven

Trådstartare
Hur mycket för långa i skaften ska ett par stövlar vara? Jag har storlek 38-39 i foten men bara 39 cm långa vader och 31 cm runt. Jag har sen innan ett par från h**ks, de med dragkedja men utan snörning som ser väldigt läckra ut på bilden, dock så har dragkedjan gått sönder på en av stövlarna och jag tycker att de har vikt sig för mycket, de har vikt sig där uppe också, där dragkedjan slutar och inte bara nere vid forknölen, vristen. Är det så att om jag köper ett par dyrare stövlar så håller dragkedjan sig bättre eller ska jag köpa ett par utan dragkedja?!

Tips och råd tack! :D

Skulle även vilja ha hjälp med tips på olika stövlar som max får kosta 2 000, som passar in på mina mått på ett ungefär...

Edit: glömde säga att det helst ska vara dressyrstuk på dem!

Senast ändrad:
Sv: Stövlar, längd och dragkedja

Jag har ett par från Recitiligne, med dragkedja och snörning. Dom har då inte vikt sig i skaftet! :eek: Köp inte för långa stövlar, för då kommer du inte klara att rida med dom...... :smirk: Gör så ont!

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: Zpunk
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 835
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka