Stövlar för oss med tjocka vader- är vi kunder elelr inte?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare carbre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 365
C

carbre

HJÄLP

Var eller hur ska man få tag på ridstövlar för oss som har breda/tjocka vader??? Det finns faktiskt dom som har detta problem men som tillverkare och afförer glömt av!!! Nu menar jag inte vadbredder kring 39-42 cm utan kanske några centimeter till.....

Ge oss råd och tips!!! :confused:

Tack!!!

Sv: Stövlar för oss med tjocka vader- är vi kunder elelr inte?

Jag drar runt 44-45cm runt vaderna å mina ridstövlar jag köpte i höstas kommer från mountain horse, de är med dragkedja och resår och sitter kanon på mig.

Jag har också tjocka vader, komme rinte ihåg vilket mått men ändå, GRYMT svårt att hitta stövlar.

Kan tipsa om samma som föregående, jag köpte ett par Mountain Horse Richmond High rider. De är SNYGGA och grymt sköna, och har breda vadmått. Annars är det jättesvårt att hitta snygga stövlar om man har breda vader :(

Annars kan du ju också måttbeställa.

Kan tipsa om samma som föregående, jag köpte ett par Mountain Horse Richmond High rider. De är SNYGGA och grymt sköna, och har breda vadmått. Annars är det jättesvårt att hitta snygga stövlar om man har breda vader :(

För mig blir dom för korta, så himla synd att dom inte finns i fler längder. :(

Skriver som dom andra. Mountain horse har modeller med ganska bra mått. Man kan välja om dom ska vara smala, breda, höga, normala, korta m.m. Finns både richmond rider och Supreme High Rider (lite nättare).

måttbeställ. Finns massa märker som måttar o det behöver inte bli dyrt.

Testa med Muckboots (det finns andra neoprenkloner som kan vara lika bra), de går över i stort sett vad som helst i vadväg. De är dessutom mycket bekväma och går att tvätta i maskin.

Jag har också vida vader mina vader är ca 42-43 cm så jag behöver väl typ 44-45 cm runtom för att kunna knäppa/komma i stövlarna utan att det känns som att benet stasar så man tror de ska trilla av.

Jag har ett par från Sarm Hippique som jag bara älskar :love:

De är XXW i skaften och extra höga Så att de passar mig perfekt :)
De är lite vida i vaden men då kan jag ha knähöga ridstrumpor utan problem iaf och hellre att de är lite för vida i vaden än förtrånga iaf :)

Annars kan ju de flesta märken måttbeställas utan att de blir hiskeligt dyrt.

Jag har så breda vader att jag inte ens vågar ge mig ut i stöveldjungeln. :o Dessutom har jag väldigt korta ben, alla jeans jag köper måste jag korta 2-3 dm för att de inte skall släpa i marken.

Jag skäms för mycket för att ta på mig stövlar, men visst vore det roligt att hitta ett par som passar. Får se om jag vågar leta på globen.

Jag köpte på Stadiums rea för några år sedan ett par Graninge ridstövlar med resår på utsidan.

Dom var så smala i skaftet att jag inte ens kunde få ner foten i dom men jag chansade ändå.

Och efter att dom har varit hos skomakaren för i sättning av dragkedja bak så kan jag faktiskt ha dom... Om jag har korta strumpor och bomullsridbyxor och ser till att stövlarna är varma och mjuka i lädret innan jag ens börjar försöken att få på dom... Det går men den första timmen känns det som om jag går med träben eller något liknande....

Jag är IDAG : höger vad : 47.5 cm

vänster vad : 47 cm

UTAN byxor eller strumpor......

Så MH är bara att glömma för min del i alla fall....

Jag mätte igår och med tunna stretchjeans har jag 50 i vadbredd :crazy: och 39 i höjd. :angel: Däremot har jag hittat mina gamla shortchaps, så jag funderar på att be skomakaren lästa ut dem. De måttsyddes när jag var smal en gång i tiden och "bara" hade 43 i vadbredd...

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: Zpunk
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 407
Senast: Zoya
·
Utrustning Hej, jag har tänkt köpa ett par ridstövlar då mina ridskor gör så att jag får ont i fötterna. Men jag har så tjocka vader så jag kommer...
Svar
6
· Visningar
1 533
Senast: Mariaauto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka