Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja det stöd mina stövlar ger mig är typ mest så att foten pekar någorlunda framåt och jag trampar inte igenom med hälen så lätt. har dåliga leder och är lite överrörlig i vristerna.Jag har alltid kört på skor och chaps, i början hade jag mest sånadär tygchaps med mocka på innerdelen men numera kör jag på läderchaps, lättare att hålla rena.
Testade skor ett par gånger de första åren jag red men jag har krångliga fötter och ben (fötterna är breda fram och smala vid hälen, vaderna STORA) så jag avstår allt krångel med att hitta ett par som passar.
Nyfiken: Varför vill man ha stöd från ett par ridstövlar när man rider?
ja långa chaps är hur bekvämt som helst ^_^ (så länge man inte växer ur dem ).När ni pratar chaps, menar ni riktiga långa chaps eller shortchaps?
Jag tycker att riktiga, långa chaps i typ kalvläder är hur bra som helst. Jag tycker inte att ridstövlar, eller shortchaps värmer överhuvudtaget.
På 90-talet hade jag termoridstövlar. De var mjuka i "termomaterial" men med klack så de funkade att rida i. Jag frös aldrig om fötterna när jag hade dem. Jag kollade nu för ett tag sen om det fanns fortfarande men hittade inga. Är det nån som vet om det finns?
På 90-talet hade jag termoridstövlar. De var mjuka i "termomaterial" men med klack så de funkade att rida i. Jag frös aldrig om fötterna när jag hade dem. Jag kollade nu för ett tag sen om det fanns fortfarande men hittade inga. Är det nån som vet om det finns?