Storytel... Bra? vilken mobil?

Sv: Storytel... Bra? vilken mobil?

Min man har min gamla iphone för att enbart lyssna på storytel. Nu drar ju inte storytel ngra batterier att tala om, om man jämför med att sitta och spela eller surfa men han gör så ändå.

Du kan inte överväga att köpa en ny eller begagnad mobil? Det låter inte som en telefon man pallar med i det långa loppet. En iphonetrea som ngn skrev, kostar inte mycket.

Det låter inte som en telefon man pallar med i det långa loppet.
Tja, det beror nog på hur man använder sin telefon. Den fungerar alldeles utmärkt att ringa med, surfa på nätet, kolla mejlen, facebooka osv. Men har man behov av att ha ett stort antal appar installerade, DÅ är den inte idealisk.

Det som är bra med den är att den är stöt- och vattentålig, för oss som lyckas tappa telefoner både här och där...
Och den har en kamera som tar bra bilder, som går att lagra på minneskortet.

Är det någon som använder storytel i mobilen? Vad tycker ni?
Vilken mobil använder ni?
Fungerar det bra att ladda ner till offlineläge?

Jag testade med min Samsung Galaxy X-Cover 2 men av någon korkad anledning går det inte att spara ner appar osv till minneskortet utan bara till telefonminnet :meh:
Jag kör den i min Galaxy S4 (och via plattan ibland). Fungerar utmärkt och det finns ju ett ENORMT urval av litteratur. Jag kör offline jämt.

Synd bara att det börjat bli "sömnpiller" för min hjärna så att jag varje kväll somnar ifrån boken....

Kör Storytel på en Xperia Go och det funkar utmärkt. Enda lilla trasselt är om jag sitter med wifi, blåtand, Storytel och Candy Crush samtidigt. Då kan den stänga ner storytel. Är jag inte uppkopplad mot Wifi så funkar det. Laddar ner gör jag via hemnätverket, det funkar sällan att strömma via mobildata.

, det funkar sällan att strömma via mobildata.
Och min erfarenhet där är den motsatta, det har fungerat utmärkt när jag varit ute och kört bil. Däremot har jag kass kontakt hemma och behöver då ha aktuell bok nerladdad.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
2 298
Senast: Ms_Antrop
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Trasten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama