Storytel... Bra? vilken mobil?

Bansan

Trådstartare
Är det någon som använder storytel i mobilen? Vad tycker ni?
Vilken mobil använder ni?
Fungerar det bra att ladda ner till offlineläge?

Jag testade med min Samsung Galaxy X-Cover 2 men av någon korkad anledning går det inte att spara ner appar osv till minneskortet utan bara till telefonminnet :meh:

Sv: Storytel... Bra? vilken mobil?

Jag använder det i min iPhone 4s och min man i en Samsung Galaxy S4 Active.

Fungerar hur bra som helst och vi laddar alltid ner till offlineläge eftersom vi rör oss i områden med svajig mottagning. Storytel har öppnat en ny värld för min man. Han har aldrig läst förut, men det passar honom perfekt, ensamarbetande bonde som han är. Han har lyssnat på ca 50 böcker sen i augusti, jag är så glad att hans skull :)

Är det någon som använder storytel i mobilen? Vad tycker ni?
Vilken mobil använder ni?
Fungerar det bra att ladda ner till offlineläge?

Jag testade med min Samsung Galaxy X-Cover 2 men av någon korkad anledning går det inte att spara ner appar osv till minneskortet utan bara till telefonminnet :meh:
Jag har en likadan telefon och det funkar inte idealiskt på den eftersom det, av någon outgrundlig anledning, både är klen minneskapacitet och ingen koppling mellan telefonminne och minneskort i just den telefonen. Jag köpte den för dess tålighets skull, men missade att kolla detta med minnet.. :arghh:

Jag har avaktiverat alla appar jag inte behöver och minimerat antalet övriga appar i den. Jag kan nästan alltid tanka hem EN bok i offlineläge i taget och då fungerar det bra.
Jag kommer dock avsluta mitt abonnemang där, av just detta skäl. Har haft en konversation med supporten på Storytel om det inte skulle gå att programmera om appen så att man kan välja manuellt att spara böckerna på minneskortet, men hon påstår att det inte fungerar att göra så - bullshit enligt mig, för det är bara att tala om för programmet var den ska hämta filerna...

Senast ändrad:

Jag har storytel och jag älskar det. Har oftast fem böcker på offline läget och det har aldrig krånglat för mig. Jag har iofs en IPhone 4s så hur den fungerar på andra mobiler vet jag inte. Men jag är väldigt nöjd :)

Lite ot men det är alltså inte jag som är helt korkad då med denna mobil? Fick en begagnad och svor låna ramsor över att apparna inte kan läggas över till sd kortet som jag kunde i min xperia.
Jag som var sugen på storytel nu när jag fick en fungerande telefon. ..

Lite ot men det är alltså inte jag som är helt korkad då med denna mobil? Fick en begagnad och svor låna ramsor över att apparna inte kan läggas över till sd kortet som jag kunde i min xperia.
Svar nej.
Det är just så illa med en x-cover, jag har till och med trätt med samsungs support om detta och det är inget man kan göra.

Ska man kunna ha storytel och använda sig av offlineläge, så måste man ha minimalt med övriga appar installerade och aktiverade. (många av de inbyggda apparna går att avaktivera, då tar de minimalt med utrymme)

Underbart. Bilresor blir så mycket trevligare, allt blir trevligare med Storytel. Laddar ner böckerna offline när jag är hemma, via WiFi, för att slippa trafikkostnaderna.

Har iPhone 4S, tidigare iPhone 5.

Fungerar i både iPhone5S och HTC One :)

Lyssnar mycket när jag kör till och från jobbet.

allt blir roligare med storytel. gräsklippning, ogräsrensning, sortera och vika tvätt, städa, pendla.

har en samsung galaxy note, första versionen. aldrig några problem. hört att iphone har andra funktioner som inte android har, som möjlighet att ändra hastigheten på uppläsningen.

ursäkta, bristen på versaler, sitter med den delvis kaputta laptopen.

Kl

Vi älskar storytel också, hela familjen. Vi har dock iphones och htc. Min man är dyslektiker och har aldrig läst en bok, men har nu lyssnat igenom allt möjligt, från isfolket, deckare, faktaböcker, skönlitteratur till biografier. Och sonen, som också är dyslektiker slukar bok efter bok, efter bok.
Och som ngn skrev; allt blir bättre m en bra bok i örat.

Jag älskar storytel! Funkar kanon med min iphone 5s (tidigare 4).
Promenader, trädgårdsarbete, på jobbet osv. Somnar ofta till det också, bra med sleep-funktion. Lite som en godnattsaga :D

Det går om man rootar telefonen, men det är inget för den oinsatte.
du får gärna utveckla detta lite (här eller via PM)
Hur gör man detta, eller rättare sagt, vad innebär det?
vem kan hjälpa till med det? (har tillgång till programmeringskunnig om så är)

:) Jag hade en Samsung som det inte funkade något vidare på så jag köpte en Ifon 3 för några år sedan och har alltid 5 böcker offline, kanon , min make ville köpa bok åt mig i Julklapp och alla som jag skulle varit intresserad av som de annonserade om i butiken hade jag redan lyssnat på :p

Länkar:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=1401720
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2204889&page=5

Men det får vissa konsekvenser som säkert den programmeringskunnige kan hjälpa till att förmedla (bl.a. garantier). Det är en sak man gör på egen risk...
Jag hittade de där länkarna när jag googlade, men det jag undrar är väl egentligen vad det är man gör när man rootar.

Vad gäller garantier bryr jag mig föga, bara skiten fungerar...

Det är verkligen inte bara du som är korkad nej. Jag håller på att bli vansinnig på telefonskrället. Man får ju inte plats med någonting :rage: Får hålla på & radera foton i tid & otid & två-tre appar åt gången är ju max för att den inte ska kajka ihop totalt :(

Det går om man rootar telefonen, men det är inget för den oinsatte.

Frågade genast min sambo om att roota och han känner nån som kan fixa det åt mig :banana:

Men då måste jag ju göra om alla från början igeeeeeeeeeen.... Jädra skittelefon!!!! :rage:

Får hålla på & radera foton i tid & otid & två-tre appar åt gången är ju max för att den inte ska kajka ihop totalt :(
Fast foton är det enda man faktiskt KAN spara på minneskortet!
Starta kameran och klicka på inställningar (kugghjulet uppe till vänster), nästan längst ner där finns "lagring" som val och där kan du välja att bilderna hamnar på minneskortet.
Det var en sån funktion jag försökte förmå Storytel att lägga in i sitt program, att man skulle kunna välja manuellt var böckerna skulle lagras. Men si det går minsann inte.. :meh:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
2 298
Senast: Ms_Antrop
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 238
Senast: Trasten
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·
IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama