Sv: Storsatsning stoppades av hovslagare
Humm,,, Jag själv är förvånad att man på den nivån släpper en "lokal förmåga" på ngt så viktigt som hovarna. Själv är min erfarenhet att man antingen blir ditkallad mot ersättning för att utföra jobbet eller hjälper till med att utifrån känningar och rekomendationer från kolleger sätta kompetent person på jobbet. Det brukar alltid fungera jättebra inom hela EU då hovisarnas värld om möjligt aär ännu mindre än ryttarnas.
Sedan tycker jag det saknas väldigt mkt fakta och lite väl okunnig förklaring till hur det hux flux blev bra enbart med hjälp av lite silicon.
Visst det kan ha varit en "klant" till hovslagare och det är ju jättebra om man kan skylla över skulden på ngn annan samtidigt som man själv delger att man är en klant vad gäller hovarnas betydelse.
Ingen på denna nivå som jag känner beter sig så här klantigt och amatörmässigt, än mindre går ut ofentligt med en sådan dålig ursäkt som att ALLT va hovisens fel. Mig veterligt så är normalstandarden på hovisar högre i England än i Tyskland. Dock är alla hovisar människor och det är mänskligt att fela.
Står det ngn stans att den Engelska hovisen som utförde detta arbete fick vetskap om att arbetet inte va till fullo godtagligt och fick en tjans att rätta till det. NEJ!!!!
Tråkigt va det ju men att påstå att hovisen va en "klant" tycker jag va att ta i, personligen tycker jag den största "klanten" här va den som kallade ngn annan för klant. Den där typen av hästägare ratar i alla fall jag då det både verkar saknas komunikation,kunskap och ödmjukhet.
Är det inte konstigt att så fort det går åt helvete så är det hovis fel, är det ngn som i en segerintervju hört segraren säga denna seger vill jag enbart tillskriva min duktiga hovis som trots alla hovproblem vi haft lyckats åtgärda dom och få den så fräch till start. NEJ!!
Fasen va tröstlöst det börjar bli att vara hovis, inte nog med att man åker på förtal av barfotafolket, nu börjar ryttarna oxå slänga över sitt ansvar och okunskap på hovisarna. Kanske bäst att packa ihop och lämna över allt till hovvårdarna, sedan kan vi ju se hur mkt tävlande på internationell nivå det kommer bli.
Lycka till!