Storleken har betydelse

Sv: Storleken har betydelse

Fattade direkt att det var ett aprilskämt.
Men det var inte roligt eftersom jag verkligen tycker det ska vara så.

Aprilskämt är bara för n00bs och gör mig riktigt arg.

Mätningen ska göras vid svansfästet...:rofl::rofl::rofl:

Det var faktiskt riktigt roligt för att vara aprilskämt.

Jag trodde på det tills jag läste

Mätningen ska göras vid svansfästet eftersom det sedan länge är konstaterat att manken kan variera stort på både hästar och ponnyer och därför är ett osäkert begrepp.

:rofl:

Fast... det karolinska indelningsverket mätte ofta kavallerihästar över kruppan för att få ett mer rättvisande värde - så en viss sanningshalt finns det ju i det påståendet. :D

Trevlig med lite skämtanda !

Fast... det karolinska indelningsverket mätte ofta kavallerihästar över kruppan för att få ett mer rättvisande värde - så en viss sanningshalt finns det ju i det påståendet. :D

Trevlig med lite skämtanda !

Ja, en föreläsare jag hade på min utbildning - en exteriördomare - sa också detta att mankhöjden egentligen inte är ett rättvisande värde och att det dessutom kan ändras lite från dag till dag.

I relation till kategoriindelningen kommer även maxhöjd på hinder för respektive kategori att införas. Vilka gränser som där kommer att gälla är dock ännu inte fastställt skriver FEI. Hästar ska dock, oavsett kategori, även i fortsättningen tävla i samma klass. Det är bara storleken på hindren som kommer att anpassas till respektive kategori för att få större rättvisa i sporten.

Hade dom inte sagt det där hade man nog trott på det :angel:
:rofl::rofl:

men ååååh, lite tråkigt skämt ändå ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det internationella ridsportförbundet lanserar nu ett mätverktyg som ska kunna användas för att kontrollera att nosgrimmor inte är för...
Svar
9
· Visningar
908
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästvälfärdsdebatten står i centrum efter en rad uppmärksammade artiklar. Det är även en högt prioriterad fråga inom FEI och under...
Svar
8
· Visningar
1 120
Senast: SaraXX
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I höst rullar en kunskapstour ut i landet för att sprida kunskap om hästvälfärd, och där du även kan delta digitalt. - Alla ska med! Vi...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu drar det ihop sig! Sverige är en av åtta nationer från hela världen som kvalat till finalen i hoppningens högsta internationella...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt