Storlekar-Racesafe

Fibusen

Trådstartare
Hade en RS väst förr som jag hade alldeles för länge,för jag hade verkligen vuxit ur den,men den hängde med endå,men tillslut så gav den upp på grund av att den vart för sliten.

Jag ska nu köpa ny men jag blir inte klok på storlekarna. Eller ja,jag har mätt mig,och enligt tabellen så ligger jag på strl M,men alla säger att "Neeeej,dom är jäääättestora i storlekarna,ta en S"!

Men om man mätt så ska man väll vara säkrad?

Jag har ca 96 vid byst och 86 vid midja,och på strl M så är det 91-101 på byst,och 79-89 midja,så det MÅSTE ju vara den jag ska ha?

Jag är också ca 174 lång och väger runt 77-78 kg.

Har ingen möjlighet att prova innan.

Sv: Storlekar-Racesafe

Ja dom är stora i storlekarna men det behöver inte nödvändigtvis betyda att man ska strunta i måtten...
Jag är ungefär lika lång som du men lättare (pendlar kring 70-72) och jag har en S och den är utsläppt så att den är så stor som den kan bli, och sitter då som ett smäck på mig.

Så jag skulle tro att du tänker rätt ang strl M.

Kan du inte skicka tillbaks o byta om den inte passar?

Sv: Storlekar-Racesafe

Jo,skicka tillbaka kan jag göra,men vore ju skönt om man slapp,så man vill ju försöka få rätt strl iaf! :D

Liknande trådar

Utrustning Vet inte om tråden ligger fel, isåfall ber jag om ursäkt i förväg hehe.. Jag ska köpa en ny racesafe-väst men vet inte vilken...
Svar
7
· Visningar
2 768
Senast: _Peplis_
·
Utrustning hej allihopa! Jag vet att detta är en mycket mycket svårt fråga att svara på för er men jag kan ju alltid ställa den och se vad det blir...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: ziri
·
Utrustning Har precis införskaffat en ny väst, en Racesafe :love: Innan dess hade jag en Outlyne, som jag bokstavligen H A T A D E... Den satt...
Svar
17
· Visningar
2 551
Senast: lady_vip
·
Utrustning Hej Funderar på att köpa en Hööks Steeds säkerhetsvästs eller en Racesafe om jag hittar någon begagnad billigt, men hur pass mycket...
Svar
2
· Visningar
2 336
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder