storlekar på westerngrejer

jinx

Trådstartare
Jag gillar H***s flätade westernträns. Tycker det är grymt snyggt, men undrar hur det är med storlekarna? Förmodar att det är quarterstandard. Jag vill ha det till min arabkille, som har typiskt arabhuvud, dvs stl cob runt pannan och stl ponny runt näsan...
Nån som har sett det flätade tränset? Hur verkar det i storlek?

Sv: storlekar på westerngrejer

de är väl som de andra i storleken, som jag sett användas på både ponnys och storhästar.
jag har själv ett träns från hööks, och när jag skulle ändra storleken så gick det av, torrt som papper, trots att jag oljat och oljat och fettat in det i massor... tyglarna är lite sladdriga.
jag skulle hellre ha köpt ett annat träns nu i efterhand :(

Sv: storlekar på westerngrejer

Nu har jag beställt det i alla fall. Det visar sig hur det är, både med kvalitet och passform. Det var snyggt på bild...

Liknande trådar

Utrustning Det visade sig att tränset jag köpte från börjes hade ingen bra passform på min häst, så det måste åka tillbaka :( Nu letar jag efter...
Svar
4
· Visningar
1 161
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 373
Senast: Drago
·
Utrustning Hej alla glada bukare! :laugh: Jag har tänkt köpa Benskydd Equi-Guard® neoprene från Hö*ks. De är tänkta att ha på unghästen när vi är...
Svar
2
· Visningar
8 792
Senast: Nomina
·
Utrustning Nån som vet vilket storlek på häst som verudus senskydd i stl S och Eskadron ponny passa på? Kan nån av de tänkas passa på ett fullblod...
Svar
19
· Visningar
2 055
Senast: castle_bar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka