Storlek selar!

Madde_padde

Trådstartare
Kollat på en döskallesele till min jack russel som ska beställas hem.... ni som får hästkataloger vet nog vilken tillåmed ;)
Men hur som funderade lite på storlek tror ja har medium på den selen hon har nu. kollade dock måttabellen och enligt dom ska hon på denna döskalle sele ha xxs, verkar inte de lite litet eller va tror ni?

Min sele är enligt mina mätningar 58 runt och 38 bröst...
kan de skilja så mycke att deras xxs är som en m?!

Sv: Storlek selar!

åh!! vilken katalog?

ibland är det helknasiga mått, på vissa är storlek xl till en cockerspaniel och på andra är xl till en leonberger :p

edit. hittade selen själv :p

Senast ändrad:

Det beror på vad det är för tillverkare. Jag har ett par selar till min JRT som är storlek L och jag har ett par som är S. Det beror på om selen är menad att tillverkas för små eller stora hundar tror jag. Om det är meningen att den är tillverkad för stora hundar, så är JRT en liten hund och därmed har en liten storlek. Och det är en sele som är tillverkad för små hundar är JRT en större hund och behöver sådeles ha en större storlek.

Det var inget hittade den....

Lite besviken hade hoppats på något rosa med döskallar på.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre Jag har länge gått och funderat på att beställa grejer från Light in the Box. Jag hade kunnat få en hel container full därifrån känner...
Svar
17
· Visningar
21 126
Senast: Ramona
·
M
Utrustning Tänkte beställa en ladies bomber jacka till mig själv men har tyvärr inte möjlighet att prova. Äger redan 3 par KL jackor (eller, två...
Svar
4
· Visningar
4 005
Senast: -moa-
·
M
Utrustning Nu är det så att jag vill beställa en Kingsland Tricolor jacka(den trefärgade med stor "kingsland" text på ena armen), och eftersom de...
Svar
1
· Visningar
2 448
Senast: Nova_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka