Mitrolle
Trådstartare
Har en unghäst (2,5 år) som växer fortfarande, men är redan rejält grov i kroppen.. Dvs lite osäkert om hon växer mer på "den" ledden, men hon lär bli högre iaf. Just nu har hon 140-145 på täcken (145 Horsepower och 140 Horseware) har även provat ett Shires med helhals (som jag ändå hade) och det var preciiis det med, men det berodde nog på att hon är rätt grov om hals/bog så det tog upp en del av rygglängden pga det.
Vad tror ni, hästen är ett Sv hbl som gissningsvis blir 165-170 (som allra max) och just nu drunknar hon i 155 (som hennes mamma har, den hästen är dock mycket längre i kroppen), kommer hon bli en 155:a eller stanna på något mellanting, typ 150 cm?
*sliter mitt hår*
För det är ju hyfsat lite att välja på i storlek 150, min ekonomi pallar inte en uppsättning med enbart Horsewaretäcken...
Just nu går hon mest utan, men man vill ju gärna ha något lagom att lägga på henne i vinter, om hon växer ur sitt 140-horseware...
I-landsproblem???
Vad tror ni, hästen är ett Sv hbl som gissningsvis blir 165-170 (som allra max) och just nu drunknar hon i 155 (som hennes mamma har, den hästen är dock mycket längre i kroppen), kommer hon bli en 155:a eller stanna på något mellanting, typ 150 cm?
*sliter mitt hår*
För det är ju hyfsat lite att välja på i storlek 150, min ekonomi pallar inte en uppsättning med enbart Horsewaretäcken...
Just nu går hon mest utan, men man vill ju gärna ha något lagom att lägga på henne i vinter, om hon växer ur sitt 140-horseware...
I-landsproblem???