Storlek på sele ?

urkella

Trådstartare
Sitter och letar efter en "riktig" sele till min mini-shettis. Spanat in Pfiff's standard sele, men problem är att han ligger mellan storlekarna, så vet inte vilken som vore bäst... om nu någon av dom ens passar. Prins är 118 cm i bröstomfång medan minimini är 100-115 & mini 120-130. Vad skulle ni valt eller hade ni letat vidare efter annan sele ?

Sv: Storlek på sele ?

Jag skulle kolla med en säljare om de kan kontrollmäta. Det är inte säkert att måtten stämmer exakt.

Storlek mini räcker säkert. Min mini var större (hela två cm;)) och mini var lagom. Tom lite hål över.

fast jag köpte en strl minishettis till min mini som är 83 cm hög,och jag kommer få göra hål på bröstan och däckelgjorden ,annars snurrar det runt.... kostar för mkt att returnera selen,och på stället jag köpte min fanns det inte mindre selar,men har sett att det finns miniminisele nånstans på nätet....

kom på en sak till nu....

mät det mått du vill ha på bröstan istället, däckelgjorden går väl att köpa annan längd på?

Dom pfiffselar jag haft har varit stora i storleken. Speciellt den första jag hade, kommer inte ihåg vad den kallades.. Har kvar en nu, det är hobbyselen och den är ganska okej i storleken, har bytit ut bakselen som var enorm och gjort ganska många nya hål.

Enligt bröstorna är det mini mini som han ska ha, de bröstor är 80 cm, mäter honom 65 cm över. Nu är han smalare än när jag startade tråden mäter nu 114 cm i bröstomfång, men lite till ska han ner.
Vårat största problem nu är att det blir parselar som ska beställas i stället för enbet då jag skaffat mig ännu en :angel: och han är lite större >___< Kan man om det behövs köpa parselar där det är 2 olika storlekar på dom ?

Så här ser Prinsen ut i hull och form idag, och hans mått är:
bröst: 65, mage: 114, bog-rumpa: 96, rygg 67.
32541898.jpg

Så här ser kompisen ut, han är är som synes en modell större men bara 3-4 cm max på alla håll och kanter, men ska dock inte ner lika mycket i vikt som lill-killen :p
32541973.jpg

vilka fina småttingar.
är det fuxen som är handpennigen?

parselar beställs väl var för sig har jag för mig, så det borde väl vara rimligt att köpa minimini till den ena och mini till den andre?

nej det är den lilla som är handpenningen :p Fuxen köpte jag utav gubben som har stället jag hyr så han inte skulle bli ensam :D
Vad jag fått veta så får man selarna i par när man köper parselar, men i så fall får man väl hoppas på trevliga säljare XD

Liknande trådar

Utrustning Hästen är 115 cm i rygglängd om jag mäter från där täcket (ett Amigo) ligger framför manken, och bak till svansroten. Amigo Hero Pony i...
2
Svar
33
· Visningar
6 525
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Hej, Vill börja med att säga att jag vet att det finns folk som har det 1000 gånger värre, folk som inte har jobb, har allvarliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 457
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 450
Senast: Niki
·
Utrustning Hej Funderar på att köpa en Hööks Steeds säkerhetsvästs eller en Racesafe om jag hittar någon begagnad billigt, men hur pass mycket...
Svar
2
· Visningar
2 321
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka