Storlek på grus???

tinafinis

Trådstartare
Jag har möjlighet att bygga en rakbana.
Jag undrar vilken storlek på grus som är lämplig att ha?

Finns de nån speciell grus som är bra o som är lämplig att springa på?

Finns de nåt som inte fryser så lätt på vintern?

Sv: Storlek på grus???

På Sydsten vet man. Ring dit eller prova deras hemsida.

Berätta gärna hur det går med bygget! Och vad du räknar med för kostnader. Jag har också funderingar åt det hållet.

Har fått helt ok prisuppgifter o min sambos bror (svåger????????) kör grusbil åt en jag känner rätt bra. Svärfar anlägger sträckan!
Rättare sagt var de meningen att det skulle bli en privat väg från vårat hus ner till våran damm. En sträcka på ca 700 meter. Hälften är gjord redan (fast ej med riktig grus).

Det låter ju helt perfekt! Vad roligt!

Vi bor någon kilometer från ett stenbrott så jag hoppas att kunna anlägga en bana till rimlig kostnad också så småningom.

Vet inte storlek, men ta smått!!!
Vi har för grovt grus på vår bana och det är inte skoj alls.
Varken jag eller hästarna uppskattar "kulspruteeld" med stenar på 5-10mm

Liknande trådar

Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
673
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: Miingla
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka