storlek på föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare yodi
  • Startdatum Startdatum
Y

yodi

hur stora var/är era halvblods föl vid en månad?
tänckte det kunde vara skoj att jämföra lite.
vid fyra veckor var mysa 117 cm i mankhöjd och 118 över korset :)

Kul tråd, har tänkt på det själv, alltid kul att jämföra. :D
Kan inte alla skriva hur höga dom var som nyfödda osså?

Min var iaf 98 cm som nyfödd och 108 vid 4 veckor. Har inte mätt över korset, men där är han nog en bra bit över 110, han är väldigt hög bak...

Han är korning hbl/vbl.

När mitt föl kommer till våren tänkt jag föra en bok över hur den växer=)
Mäta typ varje Söndag och skriva hur mycket fölet har vuxit under veckans gång :)
Kan ju vara roligt att ha som minne sen

Mitt halvblodsföl var 121 cm (mankhöjd) vid 5 veckor (ej mätt vid 4) och ca 108 vid födseln. Är något högre bak.

som nyfödd så var hon 101 cm i mankhöjd och 99 cm över korset. :love:

jag har mätt henne en gång i veckan från alla håll och kanter och det är rätt roligt att se hur dom växer :)

min sambo har börjat klaga så smått på att alla digitala bilder på mysa tar upp för stor plats i datorn :D
hon är en väl dokumenterad föl unge.

Har mätt min plutt över korset nu osså, där var han 111½ cm, misstänkte nästan det, då han ser mkt högre ut bak. Och 108 över manken som sagt.

En liten plutt i jämförelse med era stora föl.
Men jag hoppas han ska bli runt 160 cm som vuxen iaf. :)

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
854
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: Jaasse
·
Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
1 185
Senast: ameo
·
Avel Hej! Fick i måndags ett fint stoföl efter en förstföderska. Tidsmässigt var hon färdig (332 dygn) men hon är liten, ca 98 cm, och har...
Svar
1
· Visningar
911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka