storlek på box ????

C

chrissan

Vet inte vart jag ska lägga tråden. Kanske någon här vet. Jag ska ta hem två islänningar, hur stor ska boxen vara, dom ska absolut dela lya, det har dom alltid gjort. Någon som vet måtten?

Sv: storlek på box ????

Jag kollade upp detta förut då jag planerade att ha min häst tillsammans med en annan. jag antar att båda har c-ponny mått? En c-ponny ska ha minst 6 kvadratmeter och är det två så ska de vara dubbelt så stort, dvs minst 12 kvadratmeter. Dessa bestämelser gäller tydligen inte alla tyvärr. ta tex fors gård. där går dom två och två i betydligt mindre boxar. och ja jag vet att dom är mindre, jag har mätt...

Dessa bestämelser gäller tydligen inte alla tyvärr. ta tex fors gård. där går dom två och två i betydligt mindre boxar.
Men för att en gör fel så rättfärdigar det väl inte agerandet? Vid en korrekt inspektion skulle det förmodligen inte accepteras, men är hästarna ute / borta när stället kollas är det ju lätt att köra vidare.

Dock finns det en anledning till att man satt måtten, och för sin hästs skull så kan det väl vara värt att följa rekommendationerna?

Tänk på att måttangivelserna i reglerna gäller MINIMIMÅTT.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
717
V
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
583
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka