Sv: Störd häst-sjukt rädd för vatten!
Tack för er svar. Jag har mkt svårt att tro att stallägaren går med på att stänga av vattnet, nu när det ÄNTLIGEN fungerar igen!!
Det låter ju inte hela tiden, bara då nån dricker. Hon dricker ute i hagen har jag sett, annars hade hon, som nån sade, nog inte vart vid liv idag, och självklart har jag inga planer på att låta det gå så långt.
Hon har fortfarande inte rört vatten inne i boxen, hinken är densamma som alltid, och står på samma plats. Vilket ju inte hjälper då hon inte ens närmar sig den halvan av boxen. Nu har jag flyttat hinken, så det står i den halva av boxen hon vågar vara i. Tanken är att få henne att börja dricka inne igen, ur hinken, och sen succesivt flytta hinken närmre vattenkoppen.
Idag var ju korkad nog o vattna höet, vilket resulterade i en srräcklsagen häst som stog o stirrade på höet, vägrade äta. jag satte mig o pillade lite i det o fixade, rörde fram lite torrt, och efter typ 20 min vågade hon smaka.
För mig är det här ett udda bettende. hästen är 9 år, och beter sig värre än vilken vildhäst som helst!!
Och detta "blockerade" beteende hon har, stoppa ner mulen i marken o bara stå o illglo, jag har knappt aldrig sätt det. Är hon SÅÅÅ skräckslagen?! Över åsynen av en vattenhink, som stått där i månader? Hur kan ett litet, litet ljud på en häst att bli så blockerad? hur ÖVERLEVER hon i stora vida världen, den är ju inte ljudlös? Måste finnas mängder med grejer som skrämmer henne isåfall.
El i vattnet hade kunnat vart en förklaraing på en sån panisk reaktion, men de andra 2 dricker, jag känner inget då jag är i vattenkoppen.
Lär sig inte hästar av varandra? De andra två är ju helt oberörda, ser inte min häst att ljudet inte stör dem?
Just nu känns det som om jag får leva med en häst som vägrar dricka vatten inne. Finns väl värre öden iof. Men jag HOPPAS att då vattenhinken finns i den "ofarliga" delen av boxen, kanske det kan avhjälpas, så man iaf får in ett drickande inne i boxen. Det vore ju urlöjligt annars!