Störa ut magnet?

MissFideli

Trådstartare
Det sitter 2 små magneter i min kattlucka, men jag märker att tjejerna inte fattar att man måste trycka rätt hårt för att få upp den. Önskvärt vore om man tillfälligt kunde störa ut de små magneterna som sitter där, så de lär sig att luckan går att öppna. För att sen använda magneterna igen när kylan kommer.
Just nu ifrågasätter jag mina katters smarthet :cautious:

Nån som vet om det går att sätta nått för dom, så de störs ut?

Det sitter 2 små magneter i min kattlucka, men jag märker att tjejerna inte fattar att man måste trycka rätt hårt för att få upp den. Önskvärt vore om man tillfälligt kunde störa ut de små magneterna som sitter där, så de lär sig att luckan går att öppna. För att sen använda magneterna igen när kylan kommer.

Prova att sätta eltejp över dem, då brukar de bli svagare om inte annat.

De kanske bara är lata..... ;) Min katt - som har en lucka utan magneter - föredrar att JAG öppnar luckan så han själv slipper. Om jag ska gå in i hans kattrum (har har ett uppvärmt rum i stallet) så står han och väntar framför dörren istället för att gå in genom kattluckan..... Om han är ensam är det inga problem att öppna dock, men om matte finns till hands.... :D

De kanske bara är lata..... ;) Min katt - som har en lucka utan magneter - föredrar att JAG öppnar luckan så han själv slipper. Om jag ska gå in i hans kattrum (har har ett uppvärmt rum i stallet) så står han och väntar framför dörren istället för att gå in genom kattluckan..... Om han är ensam är det inga problem att öppna dock, men om matte finns till hands.... :D

Skulle absolut inte förvåna mig om det handlar om lathet. En går igenom när hon inte orkar vänta längre, de andra går och lägger sig. Kanske borde ha stängt ett tag och se? Tyvärr är den som går igenom också den med minst päls, men hon kanske kan få de andra att fatta.

Tänkte dock vara lat jag med och se om det gick att lösa på ett sätt som är bra för alla 5.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 516
Senast: Imna
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 951
Senast: cili
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 349
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur