Stora Stockholm

Seabaz

Trådstartare
Hur många ska till Stora Stockholm då i december?

Jag har inte anmält mig än men jag ska dit i alla fall med min nakenhund :love:

Ska på en utställning 29 oktober
och förhoppningsvis någon i november, får se när hundsport kommer om jag hittar någon intressant i närheten.
Och sedan Stora stockholm då.

Så får vi se vad domarna säger. Har ju ställt honom två gånger och båda har sagt att han varit en aningens för lång i ryggen och han får inte bli större.
Pratade med en uppfödare på sista utställningen och hon trodde det kunde ta ett par år (!!) för Xander att växa klart och bli mer massa osv...

Så som sagt, Stora stockholm blir sista utställningen och beroende på kritiken han får på utställningarna fram tills dess och där så kanske vi sedan gör ett uppehåll. Om jag kan :angel:
Det är ju så kul på utställning... Och egentligen bryr jag mig inte för jag köpte honom som ren sällskapshund. Utställning är ju för att det är kul!
Han fick faktiskt ett HP sist också...

Men så var det ju hans storlek...

Kineshanar ska vara max 33cm och vikten bör inte överstiga 5,5kg.
Xander mäter 34-35cm i mankhöjd och väger, hör och häpna; 7,5kg och då är han i något underhull nu och bara 8 månader :crazy:

Men söt är han ju i alla fall.. Och han har fått bra kritik på annat, så som huvud, öron, vinklar, rörelser mm..

Sv: Stora Stockholm

Hur gammal är han??? Tänkte bara att det är ju "åldersgräns" på SS. Fast hörde nåt om att de skulle öva inför V-utställningen som de ska ha, nån som vet?

Jag ska dit, Loka ska ställas både individuellt och i grupp, vi har en väldigt bra grupp så vi hoppas på den. Var i STORA ringen förra året, skithäftigt med all publik, lampor och grejer!! Tänkte ev. starta lydnad.

//E

Jag ska dit, men som vanligt ska jag bara kolla inte ställa. :)
I år får vi väl till en buketräff, va? Hursomhelst tänker jag smygdreggla på er godingar. ;)

Jag ska nog fara dit, som det ser ut nu iaf... Ungtiken + gammelman är självskrivna och har dom valpkklass, så får valpen också följa med :)
Ev ställer jag jakthundarna också.

Han kommer ställas som junior då :banana:

Vet inte om dom har någon valpklass? Förresten valpar är väl upp till 9 månader? Hur länge är dom juniorer?
Xander kommer vara 10½ månad ungefär när utställningen är.

Hej!

Arne ska ställas av hans uppfödare, och hans mamma kommer oxå att ställas i SS. Arne kommer vara drygt 9 månader då :D

Visste Ni förresten hur lika Arne och hans mamma är?! Kolla:
arne-omamma-tali.jpg
:eek: ;)

Ska väl dit och kolla som vanligt :angel: Köpa lite nya reflexer :D

Hej! :)
Juniorer är de mellan 9-15 månader. Lycka till! :banana:
Mvh. Camilla

Med tanke på hans rejäla storlek så är det nog bara en fördel att han går upp i juniorklass. Jag tror även att när han är 15 månader kan du hoppa över unghundklass och anmäla honom till öppenklass direkt (jag är inte säker)?
Mvh. Camilla

Det finns ingen valpklass på Stora Stockholm, Stora Stockholm (Hund 2005) , juniorklass (9-15 mån) är första klassen. Sedan har de även den regeln att det är bara de hundar som ska deltaga på utställningen som får vara där. Lycka till! :banana:
Mvh. Camilla

Jag vet att bara deltagande hundar får vara där..
Det blir iaf mellan 2 och 5 hundar jag åker ner med om jag far.. Beror på hur det ser ut här hemma lite grann..

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 196
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar