Stora shoppingtråden II

Jag ska också köpa en regnliner till mitt Rambo hoody. Tror ni det kan funka med en 125 till ett 115 täcke? 🙈 de fanns bara hemma hos min närmaste butik och jag räknar dessutom med att hon behöver 125 på täcket nästa år.
Ska inhandla lite flughuvor också. Snart lagt en halv månadslön på eksemtäcken, huvor, antihistamin och flugspray.
Behöver be min veterinär om mer Zitch också 💰

MEN!! Hon kliar sig inte än ❤️
 
Testar denhär flughuvan nu får se om den överlever mer än några timmar 🙄 hoppas nätet över öronen är tillräckligt tätt för knotten bara. Den är iallafall bättre än Shires huvor.
Har beställt hem en Bucas också utan att klämt på den innan, men kollade på hööks idag och den ser lovande ut. Hoppas den passar.

IMG_8600.jpeg
 
Blev nyfiken på vad @Ketrawzc har att säga om Shires flughuvor? Lokala ridsportsbutiken har rea på dem, och funderade på att fylla på lagret inför sommaren..


Och som en parentes vill jag också säga att jag är jäkligt less på att Hästnet inte kan hitta bättre lösningar för att stoppa systematiska bedrägerier som pågår år efter år, annat än att "man ska få varan innan man betalar den". Det är väl ingen vettig människa som skickar iväg grejer utan att först få betalt... Blivit lurad två gånger det senaste året och polisanmälan är ju bra, men det ger mig ju inte pengarna tillbaka. Är väl för godtrogen kanske... Gillar Traderas lösning med verifiering genom BankID och att man kan betala i efterskott med Klarna. Samt lämna omdömen om säljare/köpare.
 
Blev nyfiken på vad @Ketrawzc har att säga om Shires flughuvor? Lokala ridsportsbutiken har rea på dem, och funderade på att fylla på lagret inför sommaren..


Och som en parentes vill jag också säga att jag är jäkligt less på att Hästnet inte kan hitta bättre lösningar för att stoppa systematiska bedrägerier som pågår år efter år, annat än att "man ska få varan innan man betalar den". Det är väl ingen vettig människa som skickar iväg grejer utan att först få betalt... Blivit lurad två gånger det senaste året och polisanmälan är ju bra, men det ger mig ju inte pengarna tillbaka. Är väl för godtrogen kanske... Gillar Traderas lösning med verifiering genom BankID och att man kan betala i efterskott med Klarna. Samt lämna omdömen om säljare/köpare.
Jag tycker att Shires flughuvor är superbra!
 
Jag tycker att Shires flughuvor är superbra!
Vad bra! Är de normala i storlek? Ska ha till maxad shettis och en c-ponny som ibland ligger mellan ponny/cob, men oftast cob. Gillar att de finns i lite mer grälla färger, de svarta jag har nu ser bara ut som ännu en skithög i hagen när hästarna "tappat" dem :turd: :cautious:
 
Blev nyfiken på vad @Ketrawzc har att säga om Shires flughuvor? Lokala ridsportsbutiken har rea på dem, och funderade på att fylla på lagret inför sommaren..


Och som en parentes vill jag också säga att jag är jäkligt less på att Hästnet inte kan hitta bättre lösningar för att stoppa systematiska bedrägerier som pågår år efter år, annat än att "man ska få varan innan man betalar den". Det är väl ingen vettig människa som skickar iväg grejer utan att först få betalt... Blivit lurad två gånger det senaste året och polisanmälan är ju bra, men det ger mig ju inte pengarna tillbaka. Är väl för godtrogen kanske... Gillar Traderas lösning med verifiering genom BankID och att man kan betala i efterskott med Klarna. Samt lämna omdömen om säljare/köpare.
Jag älskar Shires huvor! De sitter bra men är lite stora i storlek så har cob till min som alltid har full annars, den jag köpte i full fick min kompis med x-full ta 😆
Så köp på du!

Men nätet över öronen är för glest, knott kan ta sig igenom även om det kanske inte är mycket, så det funkar inte för hästen på bilden som har knotteksem. Helst skulle hon haft en riktig eksemhuva dvs med tätt tyg, men jag hoppas det kan fungera med de ”vanliga” huvorna bara jag hittar med lite tätare nät 👍🏻
 
Jag älskar Shires huvor! De sitter bra men är lite stora i storlek så har cob till min som alltid har full annars, den jag köpte i full fick min kompis med x-full ta 😆
Så köp på du!

Men nätet över öronen är för glest, knott kan ta sig igenom även om det kanske inte är mycket, så det funkar inte för hästen på bilden som har knotteksem. Helst skulle hon haft en riktig eksemhuva dvs med tätt tyg, men jag hoppas det kan fungera med de ”vanliga” huvorna bara jag hittar med lite tätare nät 👍🏻
Toppen, tack för info! :love: Får bli en sväng efter jobbet och se vad som finns kvar
 
Vad bra! Är de normala i storlek? Ska ha till maxad shettis och en c-ponny som ibland ligger mellan ponny/cob, men oftast cob. Gillar att de finns i lite mer grälla färger, de svarta jag har nu ser bara ut som ännu en skithög i hagen när hästarna "tappat" dem :turd: :cautious:
Ja, tycker nog att de är rätt normala, men snarare åt det större än det mindre hållet. Har den utan öron.
 
Vad bra! Är de normala i storlek? Ska ha till maxad shettis och en c-ponny som ibland ligger mellan ponny/cob, men oftast cob. Gillar att de finns i lite mer grälla färger, de svarta jag har nu ser bara ut som ännu en skithög i hagen när hästarna "tappat" dem :turd: :cautious:
De skiljer sig ganska mycket i storlek beroende på modell. Modellerna utan öron är jättestora, de vanliga med öron ganska normala men kanske åt det större hållet och så finns det någon nyare modell som är åt det mindre hållet.
 
Blev nyfiken på vad @Ketrawzc har att säga om Shires flughuvor? Lokala ridsportsbutiken har rea på dem, och funderade på att fylla på lagret inför sommaren..


Och som en parentes vill jag också säga att jag är jäkligt less på att Hästnet inte kan hitta bättre lösningar för att stoppa systematiska bedrägerier som pågår år efter år, annat än att "man ska få varan innan man betalar den". Det är väl ingen vettig människa som skickar iväg grejer utan att först få betalt... Blivit lurad två gånger det senaste året och polisanmälan är ju bra, men det ger mig ju inte pengarna tillbaka. Är väl för godtrogen kanske... Gillar Traderas lösning med verifiering genom BankID och att man kan betala i efterskott med Klarna. Samt lämna omdömen om säljare/köpare.
Ingen garanti på tradera heller. 2 av mina senaste köp har inte ens kommit. Och säljaren vägrar betala tillbaka.
 
Testar denhär flughuvan nu får se om den överlever mer än några timmar 🙄 hoppas nätet över öronen är tillräckligt tätt för knotten bara. Den är iallafall bättre än Shires huvor.
Har beställt hem en Bucas också utan att klämt på den innan, men kollade på hööks idag och den ser lovande ut. Hoppas den passar.

Visa bifogad fil 144660
Huvan dödad efter 1,5 dygn. 😭
Känns som jag kan ge dem femhundringar att leka med istället 👿

Nästa vecka kommer Lippo eksemhuvor i lager igen, de går att sy fast i insidan av täcket. Får hoppas det fungerar💔
 
Knotten är redan här, så nu har jag precis klickat hem två eksemtäcken från Hööks. De fanns bara i små storlekar (95-115) och var kraftigt nedsatta. Med presentkort och bonus fick jag två täcken för 200kr, det känns som ett riktigt fynd! Utan presentkort och bonus skulle det ha kostat 600kr för två, också ett bra pris egentligen.
 
Knotten är redan här, så nu har jag precis klickat hem två eksemtäcken från Hööks. De fanns bara i små storlekar (95-115) och var kraftigt nedsatta. Med presentkort och bonus fick jag två täcken för 200kr, det känns som ett riktigt fynd! Utan presentkort och bonus skulle det ha kostat 600kr för två, också ett bra pris egentligen.
Ja det är förra årets och säljs ut. De ska få in nya iår, jag har mailat o frågat. Men de visste inte när 🤣
 
Huvan dödad efter 1,5 dygn. 😭
Känns som jag kan ge dem femhundringar att leka med istället 👿

Nästa vecka kommer Lippo eksemhuvor i lager igen, de går att sy fast i insidan av täcket. Får hoppas det fungerar💔
De hade kommit i lager på Börjes så har beställt hem en direkt.. kanske skulle tagit tre på en gång 🤯
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 165
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 441
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 255
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 274
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp