Stora problem -Långt-

Sv: Stora problem -Långt-

Flikar inte lite här, känns som jag är ganska insatt.
Hon har kollat synen och fått linser, dock är hon väl fortf i "invänjningsfas" för hon har aldrig haft dom med mig än (och vi umgås rätt ofta ;)) så hon använder dom inte på tävling.
Men hon har sagt att allt är klarare med linserna och när hon tar ut dom ser hon i princip inget.
Kan oxå meddela att både Melle o hästen har vart jätteduktiga idag, jag är så stolt att jag kan dö :love: :bump:
I första klassen gick dom runt med ett stopp och två nerslag (det hindret dom fick stopp på och sista hindret) men det var en jättefin runda :bow:
I andra klassen så var dom verkligen som dom ska vara, Melle var sig själv igen! Men så tittar hästen ut sig på ett blå/vitt plasthinder, det syntes på långt håll.
Men dom har varit jätteduktiga båda två, mina favoritflickor :love: :)

kan sääga detta här rider alltid med linser just för att efter jag fick min alinser såg jag avståndet på ett annat sätt och kände mig säkrare och det blev bevisat ena träningen då jag på nåt vänster tappade ena linsen och jag efterd et plockade ut andra istort sett inget stämdfe över hindrena kom jag men hur var en anan historia då jag såg allting sduddigare och fick inget riktigt grepp om avstånden.

så egentligen ska hon pröva linserna under hoppning snarast möjligt. jag fick även mkt lättare i dressyren då linserna kom i då jag såg allt mkt tydligare. nu har jag ganska stort synfel då jag är väldigt närsynt men enveten som amn är ska man klara sig ändå och jag har nu slutat hoppa helt om det beror på att jag under så många år "försökte" hoppa utan linser och det blev fel hela tiden vet jag inte men iallafall.

Jag ska ordna det med linserna så fort det går. tror också det kommer att bli mycket lättare.

Till andra: Idag startade jag 1,10 och hade ett pet. Den var en otroligt bra runda dessutom! :)

Hoppas problemen stannar borta från mig nu.. :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 973
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: igbest
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 136
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar